نسخه چاپی

ژنرال صهیونیست: صدهزار موشك اسرائیل را نشانه گرفته است

رئیس اسبق ستاد مشترك ارتش رژیم صهیونیستی تاكید كرد كه تل‌آویو نگران احتمال تشدید تنش و درگیری در مرزهای شمالی با لبنان است.


به گزارش نما، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از ژنرال «گرشون هکوهین» نوشت که اگر در «اسرائیل» بودم، خود را آماده جنگ می‌کردم و باید دست از انکار و تکذیب برداریم، چرا که اکنون تهدیداتی پیش‌روی ما قرار دارد که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ ۶ روزه است و با این حال، جامعه «اسرائیل» از اینکه باید برای چنین شرایطی خود را آماده کند، آگاهی ندارد.

ژنرال هکوهین تصریح کرد که حماس و حزب الله به تلاش‌های روزانه خود برای ضربه زدن به «اسرائیل» و در نهایت نابودی آن ادامه می‌دهند و برای این منظور دست به هر کاری خواهند زد.

وی تاکید کرد که همه می‌دانند صدهزار موشک «اسرائیل» را نشانه گرفته است و جبهه داخلی باید آماده باشد.‎

سفر یک هیئت امنیتی اسرائیلی به قاهره

از طرف دیگر «باراک راوید» روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیستی به نقل از یک منبع بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد که «ایال هولتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «مئیر بن شبات» مشاور سابق امنیت داخلی این رژیم روز یکشنبه راهی قاهره شده و با عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کردند.

راوید اظهار داشت که محور اصلی این دیدار اوضاع غزه و تثبیت آتش‌بس با مقاومت فلسطین بوده است.


این سفر اندکی بعد از تنش اخیر رژیم صهیونیستی با لبنان انجام شده است. در این سفر چند ساعته، مسئولان اسرائیلی از قاهره خواسته‌اند گروه‌های فلسطینی را برای حفظ آتش‌بس و عدم مشارکت در «هر گونه اقدامات خصمانه» علیه شهرک‌نشینان تحت فشار بگذارد.

محافل و دوائر امنیتی و نظامی صهیونیستی بسیار نگرانند که در چند جبهه به درگیری جدیدی کشیده شوند در حالی که همزمان گروه‌های [مقاومت در] غزه فشار می‌آورند که تسهیلات مرتبط با نوار غزه سریعتر ارسال و گذرگاه‌های غزه باز و مواد و کالاهایی که غزه به آن نیاز دارد وارد شود در حالی که تل‌آویو این مسئله را منوط به پیشرفت در پرونده تبادل اسرا کرده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...