نسخه چاپی

اعلام مراسم مسجد مقدس جمكران در دهه اول محرم

عکس خبري -اعلام مراسم مسجد مقدس جمکران در دهه اول محرم

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران با شرح برنامه‌های این مكان مقدس در دهه اول ماه محرم، گفت: هر روز در سه نوبت آیین عزاداری با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.


به گزارش نما، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای محرم حسینی، اظهار کرد: میعاد منتظران در ایام محرم به ویژه دهه نخست آن برنامه های متعددی را در «خانه صاحب عزا» تدارک دیده است، با توجه به تجربه موفق سال گذشته در شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی به بهترین نحو در صحن جامع امام مهدی (عج)، امسال نیز با رعایت پروتکل های ابلاغی، آئین سوگواری سید و سالار شهیدان عالم (ع) برگزار می شود و میزبان سوگواران حسینی خواهیم بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در این راستا هر روز صبح از 7 و 30 دقیقه تا 8 و 15 زیارت عاشورا در مسجد امام علی (ع) قرائت خواهد شد، هر روز بعد از نماز عصر روضه خوانی در مسجد مقام و عصرها از ساعت 16 و 30 مراسم عزاداری با میزبانی از هیئت محبین اهل بیت (ع) در شبستان بزرگ کربلا برگزار می شود.

وی افزود: ویژه مراسم عزاداری دهه اول نیز شب ها نیز بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری و مداحی حاج حسن شالبافان و کربلایی محمد جواد احمدی برگزار می شود. همزمان با برگزاری این مراسم، تکیه کودکان در مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران نیز برپا می شود تا کودکان هم بتوانند برای امام حسین (ع) اقامه عزا کنند.

وی از برگزاری دو مسابقه در ایام محرم حسینی خبر داد و گفت: مسابقه «سوگواره خیمه بهشتی» در ایام محرم و صفر برگزار و اختتامیه آن 9 ربیع الاول، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) انجام می شود؛ علاوه بر این، مسابقه صحیفه سجادیه را نیز از 12 تا 25 محرم الحرام مصادف با ایام شهادت امام سجاد (ع) برگزار می کنیم.

حجت الاسلام حسین آبادی تاکید کرد: همچنین در این ایام خدمات فرهنگی در قالب روایتگری، ارائه مشاوره و ... به زائران مسجد مقدس جمکران و عزاداران حسینی ارائه می شود.

وی از برگزاری آئین «شیرخوارگان حسینی» در میعاد منتظران خبر داد و اضافه کرد: این آیین در نخستین جمعه از ماه محرم یعنی 22 مرداد ماه همزمان با مراسم دعای ندبه در شبستان کربلا برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه ابراز کرد: در غروب عاشورای حسینی زیارت ناحیه مقدسه با نوای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری و ظهر روز عاشورا نیز آئین مقتل خوانی در شبستان کربلا برگزار می شود.

وی تاکید کرد: اطعام عزاداران حسینی و کمک های مومنانه نیز با استفاده از تبرعات و نذورات مردمی در دهه نخست محرم انجام می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه آئین سیاهپوشی مسجد مقدس جمکران نیز دو روز قبل از محرم حسینی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آئین با حضور خادمان این مکان مقدس انجام و از رسانه ملی پخش شد. همچنین، ایوان مسجد مقام به کتیبه «هر صبح و شام گریه کنم من برای تو» که برگرفته از فرازی از زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) است، مزین شد.
فارس

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...