نسخه چاپی

خطر التهاب عضله قلب با تزریق واكسن كرونا جدى نیست

عکس خبري - خطر التهاب عضله قلب با تزريق واكسن كرونا جدى نيست

خطر بروز التهاب عضله قلب در موارد بسیار معدود پس از تزریق واكسن آسترازنكا دقیقا قابل پیش بینى نیست.



خطر بروز التهاب عضله قلب در موارد بسيار معدود پس از تزريق واكسن آسترازنكا دقیقا قابل پیش بينى نیست. اما نکته مهم آن است که میزان میوکاردیت به‌دنبال تزریق واکسن آنقدر کم و با تشخيص سريع قابل رفع است که به‌هيچ عنوان نباید باعث شود افراد از تزریق واکسن اجتناب
دكتر محمد حسين نجفي، متخصص قلب و عروق و فوق‌تخصص آنژيوبلاستى با بيان اين نکته مى‌گويد: «هیچ راهی برای جلوگیری از بروز عوارض واکسن وجود ندارد و استفاده از هیچ دارویی نيز توصیه نمی‌شود. فقط در صورت بروز سردرد شدید، درد قفسه سینه و شکم درد و ایجاد اختلالات خونرسانی در اندام تحتانی پس از تزريق واكسن، فرد باید به پزشک متخصص مراجعه كند تا با تجويز يك‌سرى داروها از بروز لخته خون در بدنش جلوگيرى شود.

اين متخصص قلب و عروق مى‌افزايد: «در هیچ جای دنیا اثبات نشده كه مصرف آسپرین یا وارفارین از ایجاد احتمال لخته‌زايى ناشی از تزریق واکسن جلوگیری کند. ولی اگر فرد دچار علائمى مثل سردرد، درد قفسه سینه همراه با تعریق، درد شکم یا اختلال خونرسانی در اندام تحتانى شود بهتر است از داروهایی که از جانب متخصص قلب یا متخصص خون تجویز می‌شود، استفاده کند تا از گسترش لخته‌زايى جلوگیری شود.

۱۴۰۰/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...