نسخه چاپی

تراز تجاری كشور یك میلیارد دلار مثبت شد

عکس خبري -تراز تجاري کشور يک ميليارد دلار مثبت شد

رئیس كل گمرك با اشاره به تجارت ۵ ماهه كشور، گفت: علی رغم تحریم‌ها و كرونا، صادرات از واردات پیشی گرفته و تراز تجاری یك میلیارد دلار مثبت است.



به گزارش نما، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در جریان بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت تراز تجاری ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بر اساس آمارها تراز تجاری کشور در ۵ ماه یک میلیارد دلار مثبت است.


بر این اساس ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در این مدت صادرات داشتیم و در کنار آن ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار واردات ثبت شده است.

وی افزود:به لحاظ ارزشی در صادرات ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. روند صادرات کشور نشان می‌دهد، توانسته‌ایم علیرغم تحریم و پیچیدگی‌های خاص کرونا تراز تجاری را مثبت کنیم و در این رابطه باید به تولیدکنندگان و صادرکنندگان خداقوتی گفت.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی به عراق، افغانستان و ترکیه بوده و در عوض عمده کالاهای وارداتی از چین، ترکیه و امارات بوده است.

وی در مورد علت افزایش صادرات کشور به فارس،‌گفت: عمده افزایش صادرات ناشی از محصولات پتروشیمی و گازی بوده است که به رغم تحریم‌ها صادرات آن رشد دارد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...