نسخه چاپی

دستور قالیباف به كمیسیون اقتصادی درباره مواد فاسدشدنی در گمرك

عکس خبري -دستور قاليباف به کميسيون اقتصادي درباره مواد فاسدشدني در گمرک

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: كمیسیون اقتصادی حتما موارد فاسدشدنی در گمرك را پیگیری كند.


به گزارش نما، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در نشست علنی امروز پارلمان در جریان بررسی طرح امنیت غذایی اظهار داشت: بنده هفته گذشته به گمرک رفتم و بازدیدی از آنجا داشتیم که در آنجا با حجم انبوهی از سرم که پنج سال از تاریخ انقضای آنها می‌گذرد مواجه شدیم که واردات آن از آلمان صورت گرفته و ۵ سال است که وارد شده و اکنون فاسد شده است.


وی افزود: در کشوری که امروز محتاج سرم هستیم متاسفانه سرم‌ها وارد و فاسد شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی سرم در گمرک برای بیماران دیالیزی وارد شده است اما تاریخ انقضای آنها گذشته است، شیرهای خشکی وجود داشت که خانوادهای بسیاری به دنبال آن هستند. حجم قابل توجهی از این مواد مورد نیاز مردم اعم از مواد دارویی، سرم‌ها و شیر خشک در آن را در حال فاسد شدن است.

پژمانفر ادامه داد: برای مواردی که در گمرکات رسوب می‌کند حتماً باید نسبت برنامه‌ریزی شود و اگر فاسد شدنی است سازمان اموال تملیکی با توجه به نیاز مردم و نیاز در بازار اینها را به مردم در بازار عرضه کند که متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد اینها بیت المال است و پول بابت آنها داده شده است و مردم در تخت بیمارستان‌ها محتاج آن هستند.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: کمیسیون اقتصادی و آقای پورابراهیمی این موضوع را از طریق گمرک پیگیری و دنبال کند.

وی افزود: باید توجه شود که سرم در سال ۹۵ وارد شده و قطعاً یک بخش خصوصی آن را وارد کرده و به هر دلیلی ممکن است در گمرک مانده باشد. این گونه نباشد که در شرایط کرونایی این مانده یا دولت آن را وارد کرده و این کار انجام نشده باشد.

قالیباف ادامه داد: بسیاری از موضوعات در کالاها وجود دارد که وارد می‌شود و در گمرک به دلایل مختلف باقی می‌ماند و ممکن است که فاسد شود اینها را توضیح دادم که گزارش کامل تر باشد که نسبت به این موارد بی توجهی نشود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...