نسخه چاپی

تاكید میقاتی بر لزوم احیای روابط با تمامی كشورها به ویژه كشورهای عربی

تاکيد ميقاتي بر لزوم احياي روابط با تمامي کشورها به ويژه کشورهاي عربي

نخست وزیر لبنان اعلام كرد، باید خط مشی و سیاستی جدید را برای احیای روابط با تمامی كشورها به ویژه كشورهای عربی اتخاذ كرد.

به گزارش نما  به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در جریان گفت‌وگو با روزنامه «المدن» خاطرنشان کرد: من از روز نخست مأموریت خود برای تشکیل دولت، به همگان اطلاع دادم که نمی‌توانم یک‌سوم معطل را به هیچ گروه و یا هیچ طرفی بدهم. درست است که تلاش‌های زیادی برای به دست آوردن آن وجود داشت اما من موفق شدم با تمرکز بر مکانیسم کابینه و برنامه‌ای که باید برای تحقق اصلاحات و دسترسی به کمک‌های بین‌المللی تدوین می‌شد بر آن غلبه کنم و تمامی موانع را پشت سر بگذارم.

نجیب میقاتی در ادامه افزود: با هماهنگی و انسجام بین من و وزراء، معادله یک‌سوم معطل به طور کامل سقوط می‌کند و من می‌توانم بگویم که من در این دولت بیش از دو سوم وزراء را بر اساس انگیزه‌های کاری و هماهنگی انتخاب کردم.

وی همچنین تاکید کرد، اکنون، زمان محاسبه سیاسی امتیازها و سهمیه‌بندی‌ها نیست بلکه زمان آغاز فعالیت کارگروهی برای عبور لبنان از بحران‌های متوالی خود، ممانعت از سقوط و فروپاشی، تسریع فعالیت برای موفقیت پرونده‌های اساسی و مهم مربوط به بحران برق و ایجاد راهکارهایی فوری برای آن و همچنین پرونده سوخت‌ و فراهم کردن آن برای تسهیل آغاز سال تحصیلی است.

نخست وزیر لبنان ‌همچنین ‌تصریح کرد، این امر باید با تبعیت از یک روش و شیوه جدید دولتی و سیاسی تحت عنوان احیای روابط با تمامی کشورها به ویژه کشورهای عربی آغاز شود و این همان چیزی است که باید در بیانیه وزراء و در خط مشی سیاسی‌ای که دولت از آن پیروی خواهد کرد، متمرکز باشد.

رئیس جمهوری لبنان ۲۶ ژوئیه و در پی انصراف سعد حریری از تشکیل دولت، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشین لبنان را به تشکیل دولت مکلف کرد.

در پی انفجار بیروت در مرداد ماه سال گذشته، حسان دیاب از مقام نخست‌وزیری استعفا کرد و در آن زمان، میشل عون، سعد حریری را به عنوان نخست‌وزیر تعیین کرد.

اما تلاش حریری برای تشکیل کابینه به نتیجه نرسید و او در نهایت، بعد از ماه‌ها بدون اینکه موفق شود کابینه‌ای تشکیل دهد، از این مقام کناره‌گیری کرد.

در این مدت لبنان توسط حسان دیاب به عنوان سرپرست موقت کابینه اداره می‌شد.

دیاب در این مقام اختیارات محدودی داشت و همین موضوع موجب شد تا نتواند برای مقابله با بحران اقتصادی فزاینده لبنان دست به اقدامات موثری بزند.

انتظار می‌رود که تشکیل کابینه جدید به بن‌بست مذاکرات لبنان و صندوق بین‌المللی پول نیز پایان دهد.

ایسنا 

۱۴۰۰/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...