نسخه چاپی

اختصاصی نما:

مصداق بارز شجره طیبه

عکس خبري -مصداق بارز شجره طيبه

خانواده مرحوم حاج هاشم امانی در انقلاب اسلامی ایران، حضور صادقانه و بدون انتظار و توقع داشتند. حاج هاشم امانی از نوجوانی در مبارزه علیه دیكتاتوری اسلام ستیز، رضا شاه و پس از فرار رضاخان، از پایه گذاران فدائیان اسلام و خزانه شهید نواب صفوی و از شورای رهبری این جمعیت مبارز بود.

اسدالله بادامچیان- مبارز پیشکسوت و مومن و با اخلاص حاج هاشم امانی همدانی، یک قرن عمر پر برکتش را در جهاد در راه خدا و خدمات فراوان به مردم و ملت ایران و کشور و اسلام گذراند.
پدر او مرحوم حاج شیخ احمد امانی، مجتهدی مبارز با رضاخان، در خدمت شهید آیت الله مدرس بود که به تجارت هم اشتغال داشت.
وی طرف مباحثه درس خارج آیت الله العظمی حاج سید احمد خوانساری بود.
برادرانش شهید حاج صادق امانی، اسوه شهدا و مبارزان انقلاب اسلامی، که همراه دیگر شهدای موتلفه اسلامی، منصور عامل رسمیت دادن به کاپیتولاسیون آمریکایی شاه را به درک فرستاد و خود شهید شد.
مرحوم حاج سعید امانی، دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی بازار و اصناف، پدر بزرگ شهید رحمانی و از معتمدین امام و رهبری در بازارهای اسلامی.
حاج محمد امانی، پدر شهید مصطفی امانی، از سرداران دفاع مقدس و پدر بزرگ شهید وحدتی پور
حاج محمود امانی، پدر مبارزان انقلاب اسلامی و 15 خرداد 42، حاج رضا، حاج مهدی و حاج تقی امانی
حاج حسین امانی مرد خیر و خدمات
حاج هادی امانی، مبارز نستوه و مربی قران، در انقلاب اسلامی و از موسسین گروه شیعیان و پایه گذاران موتلفه اسلامی
مادر وی مادر شهید و از بانوان مبارز از دوران رضا شاه و محمدرضا شاه.
خواهران از بانوان مبارز و با تقوا که مرحومه حاجیه صدیقه خانم مادر همسر شهید محمد صادق اسلامی است
پسر عمه او مرحوم حاج مهدی راسخی از سران قوای جنگل که پس از شهادت میرزا کوچک خان دو سال در خانه برادران امانی در تهران مخفیانه زندگی کرد.
خانواده مرحوم حاج هاشم امانی در انقلاب اسلامی ایران، حضور صادقانه و بدون انتظار و توقع داشتند. حاج هاشم امانی از نوجوانی در مبارزه علیه دیکتاتوری اسلام ستیز، رضا شاه و پس از فرار رضاخان، از پایه گذاران فدائیان اسلام و خزانه شهید نواب صفوی و از شورای رهبری این جمعیت مبارز بود.
پس از کودتای 28 مرداد 2 سال زندگانی مخفی داشت، پس از شروع نهضت امام خمینی از پایه گذاران موتلفه اسلامی و عضو شورای مرکزی آن و مورد عنایت امام قرار گرفت. در تاسیس بخش جهاد مسلحانه موتلفه اسلامی با اذن امام، در کنار شهدا، مهدی عراقی، حاج صادق امانی، مرحوم عسگراولادی عضو شورای رهبری آن بود.
در اجرای حکم الهی بر حسنعلی منصور خائن که کاپیتولاسیون آمریکایی نظامی شاه را رسمیت داد تا ناموس و میراث کشور و ملت را به آمریکایی ها بدهد. همراه شهدا بخارایی، نیک نژاد، هرندی، اندرزگو حضور داشت و همراه شهید عراقی محکوم به اعدام شد که با یک درجه تخفیف در اثر اقدامات مراجع و علمای اسلام به حبس ابد محکوم گردید.
مرحوم حاج هاشم امانی 13 سال در زندان طاغوت با صلابت، مقاومت،صبور و آرام به تدریس علوم دینی و تبلیغ اسلام عاشورایی و پاسداری از خط فقاهت انجام وظیفه کرد.
همسر او که حدود 25 روز پیش به رحمت الهی رفت دختر مرحوم حاج حبیب الله پاکتچی بود که از اولیاء الله به شمار می رفت و در بازار تهران کسب می کرد. این بانوی متدین و مجاهد در طول زندگانی با همسرش نمونه ای از صبر زینبی و جهاد در مسیر ولایت بود.
حاج هاشم امانی در اواخر سال 55 از زندان رها شد و در جریان سال های 56-57 نیز به انجام وظیفه مشغول بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی هیچ برای خود نخواست و بی سر و صدا به وظایف خود عمل کرد.
فرزند و از یاران صدیق انقلاب اسلامی و از جهادگران سال 56-57 بود و از یاران شهد لاجوردی که خدمات ارزشمندی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
وی عضو جمعیت یاران دیرینه رهبری و امام بود و همواره مورد عنایت امام خمینی و امام خامنه ای قرار داشت.
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، تایید یک عمر جهاد و خدمت و صداقت و تلاش مومنانه اوست. روحش شاد، راهش پررهرو و خاطره اش جاودانه باد

۱۴۰۰/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...