نسخه چاپی

عباس‌زاده مشكینی در گفتگو با نما:

حقانیت و اقتدار جهانی ایران در سخنرانی رئیسی در سازمان ملل به خوبی منعكس شد

عکس خبري -حقانيت و اقتدار جهاني ايران در سخنراني رئيسي در سازمان ملل به خوبي منعکس شد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور مسائل خوبی را در حوزه سیاست خارجی و برجام عنوان كرد و به خوبی به رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها و آمریكایی‌ها نسبت به مواضع رژیم صهیونیستی اشاره كرد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار نما با اشاره به سخنرانی مجازی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل، اظهار داشت: صحبت‌های رئیس‌جمهور بغض فروخورده هشت سال گذشته مردم بود و او حرف های دل مردم و مواضع جمهوری اسلامی ایران را به خوبی مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان ملل متحد یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین تریبون‌های سیاسی جهان است و مواضع بسیار قاطعی در این سخنرانی مجازی مطرح شد و حقانیت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار جهانی کشورمان در پیام رئیس جمهور به خوبی منعکس شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور مسائل خوبی را در حوزه سیاست خارجی و برجام عنوان کرد و به خوبی به رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به مواضع رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: رئیس‌جمهور به خوبی توانست از این تریبون در انعکاس مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و مهم‌ترین قسمت از صحبت های رئیسی درباره بحث برجام بود. جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات برجامی خودش عمل کرده است اما غربی‌ها نه‌ تنها به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه روز به روز تحریم‌ها را افزایش دادند و این مسئله بر خلاف حقوق بشر، عدالت و انصاف است.

وی ادامه داد: از صحبت‌های رئیس جمهور در سخنرانی مجازی سازمان ملل متحد اینگونه درک کردم که جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که توسعه و رشد خودش را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ادامه دهد و ما به هیچ وجه توسعه و پیشرفت خود را معطل غربی‌ها و برجام نخواهیم کرد.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: به صورت کلی می توان گفت که رئیس‌جمهور به خوبی توانست مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای منطقه و سطح بین الملل را در این سخنرانی مطرح کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره انحصار هسته‌ای گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و تمامی پروتکل ها و پادمان های آنان را اجرا می کند و همه فعالیت های ما تحت نظر آژانس است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم متعهد است که در راستای توسعه هسته‌ای به ایران کمک کند اما آنان نه تنها به کشور ما در این زمینه کمک نمی کنند، بلکه گاهی از اوقات به گونه‌ای عمل می‌کنند که به نفع کشورهایی است که با ایران مشکل دارند.

عباس زاده مشکینی اظهار داشت: این در حالی است که رژیم صهیونیستی انبار کلاهک های هسته ای خاورمیانه است و تا امروز هم عضویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را امضا نکرده است.

وی تاکید کرد: دنیا به انرژی پاک هسته‌ای و کم‌هزینه نیاز دارد اما غربی‌ها به بهانه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی جلوی فعالیت های صلح آمیز ایران را می‌گیرند و در مقابل، برخی از کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی به تولید و انبار کردن و گسترش تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موارد سیاست‌های دوگانه غربی‌ها است که رئیس جمهور به خوبی از این تریبون استفاده کرد و استاندارد دوگانه غربی‌ها را به گوش جهانیان رساند.

۱۴۰۰/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...