نسخه چاپی

«نایك» اسراییل را تحریم كرد

عکس خبري -«نايک» اسراييل را تحريم کرد

بدون اعلام قبلی؛ شركت ورزشی نایكی گفته است كه از این پس دیگر كالایی برای ۹۰ نمایندگی خود در مناطق اشغالی فلسطین نخواهد فرستاد.



به گزارش نمابه نقل از وای نت، شرکت ورزشی نایکی اعلام کرده است که از این پس دیگر کالایی برای ۹۰ نمایندگی خود در مناطق اشغالی فلسطین نخواهد فرستاد.

در همین ارتباط گفته شده که فروشگاه‌های بسیاری در مناطق اشغالی پیامی را از «شرکت ورزشی نایکی» به عنوان تولید کننده بزرگ وسایل ورزشی دریافت کرده اند که دیگر به فروشگاه‌ها در تل آویو کالا نخواهد داد.

هنوز علت توقف فروش محصولات شرکت ورزشی نایکی در فروشگاه‌های مناطق اشغالی فلسطین اعلام نشده، اما در نامه ارسالی برای برخی نمایندگی‌های این شرکت ورزشی گفته شده که خریداران در تل آویو بعد از این می‌توانند سفارش‌های خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و غیرحضوری دنبال کنند.

با وجود آنکه برخی گفته اند توقف فروش محصولات این شرکت ورزشی پرطرفدار در مناطق اشغالی فلسطین شاید با جنبش تحریم اسرائیل مرتبط باشد، اما هنوز شرکت نایکی دلیلی برای توقف فعالیت نمایندگان محصولات خود را اعلام نکرده است.

پیش تر همزمان با شدت گرفتن خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» خواستار افزایش فشارهای اقتصادی علیه این رژیم شده بود.

جنبش بایکوت، منع سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل در سال ۲۰۰۵ توسط گروهی از فلسطینی‌ها با هدف حمایت از مردم فلسطین و فشار بر رژیم صهیونیستی شکل گرفت. این جنبش از مردم در سراسر دنیا می‌خواهد تا با اجتناب از خرید کالاهای متعلق به شرکت‌های اسرائیلی که شریک جنایات رژیم صهیونیستی هستند فشارهای اقتصادی بر این رژیم را افزایش دهند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...