نسخه چاپی

بنی‌تمیم مطرح كرد؛

بنی‌تمیم:2 نكته در شیوه كشتی یزدانی وجود داشت كه در المپیك ندیدیم/طلای زارع هم نباید فراموش شود

عکس خبري -بني‌تميم:2 نکته در شيوه کشتي يزداني وجود داشت که در المپيک نديديم/طلاي زارع هم نبايد فراموش شود

دبیر سابق فدراسیون كشتی گفت: ۲ نكته در شیوه حسن یزدانی در فینال جهانی وجود داشت كه آنها را در المپیك ندیده بودیم.



به گزارش نما، حمید بنی‌تمیم درباره طلای حسن یزدانی و امیرحسین زارع در مسابقات جهانی کشتی، عنوان کرد: این اتفاق خوب حاصل تلاش‌های عده کثیری بود. ورزش اول کشور نشان داد همچنان می‌تواند باعث غرور ملی شود.

دبیر سابق فدراسیون کشتی درباره مبارزه حسن یزدانی، عنوان کرد: ۲ نکته در شیوه مبارزه حسن یزدانی وجود داشت که در المپیک ندیده بودیم؛ اول اینکه او عجولانه در فینال مسابقات جهانی کشتی نگرفت و در واقع مدیریت زمان داشت. یزدانی در ۳۰ ثانیه پایانی وقت اول به خوبی کشتی را مدیریت کرد و از سبک هجومی به مدیریت زمان رفت.

وی افزود: نکته دیگر اینکه یزدانی گارد خود را پایین آورده و ۲ دست خود را زیر کتف تیلور گذاشته بود این باعث شد تا حریف عاجز شود. این تفاوت‌های فنی در این مسابقه بسیار مشهود بود و نشان می‌داد کادر به خوبی روی این موضوع کار کرده است.

بنی‌تمیم در پاسخ به این سوال که تغییر کادر را چقدر در موفقیت یزدانی موثر می‌دانید، گفت: البته منطقی نیست این موفقیت‌ها را به یک نفر خاص نسبت دهیم و مجموعه‌ای پشت قضیه هستند. اول خود یزدانی، دوم مربی سازنده او و بعد کادر فنی. نباید پختگی یزدانی را در ۳ مسابقه قبلی در مبارزه با تیلور فراموش کرد.

نایب‌رئیس سابق فدراسیون کشتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مبارزات خوب زارع در مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: زارع از نوجوانی در اردو بود و مربیان از او به عنوان یک استعداد نام برده بودند. او را جوانی جسور و میدان‌دیده می‌دانیم. درست است که امسال تیمی جوان به مسابقات جهانی رفت اما آنها بارها به مسابقات مختلف اعزام شده بودند.

وی افزود: فرق تیم امسال با سالهای دیگر این بود که روی جوانان به خوبی سرمایه‌گذاری شده بود. علیرضا دبیر درست می‌گوید باید به جوانان در میادین بزرگ فرصت دهیم تا در المپیک جواب دهد. با اعزام جوانان به چند تورنمنت بین‌المللی نمی‌توان خروجی گرفت.

سرپرست سابق فدراسیون کشتی همچنین درباره فینالیست شدن ۴ کشتی‌گیر دیگر در ۴ وزن دوم، تصریح کرد:فکر نمی‌کنم کسی پیش‌بینی فینالیست شدن ۶ وزن از ۱۰ وزن را داشته باشد اما بچه‌ها به آمادگی خوبی رسیده‌اند و فعل خواستن را صرف کرده‌اند. قرعه‌ هم در این نتایج تاثیرگذار بوده است. برگزاری مسابقات در سال بعد از المپیک باعث شده تا کادر با درایتی که داشته از این فرصت استفاده کند. همه این جوانان باید به اندازه خودشان دیده شوند. جدا از طلای یزدانی با همه افتخاراتی که دارد، طلای زارع هم نباید فراموش شود. این جوانان باید در آسایش روانی حفظ و برای المپیک ۲۰۲۴ آماده شوند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...