نسخه چاپی

سفرهای استانی تأثیر مثبت بر ذهن مردم دارد

عکس خبري -سفرهاي استاني تأثير مثبت بر ذهن مردم دارد

یك فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تردیدی در این نیست كه دولت قبل دولتِ بی‌ارتباطی با مردم بوده و ارتباطات دولت فعلی با مردم می‌تواند تأثیر مقطعی مثبت بر ذهنیت آنها داشته باشد.



به گزارش نما، محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس دهم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره سفرهای استانی و حضور رئیسی بین اقشار مختلف مردم که از بدو شروع بکار دولت سیزدهم رونق گرفته و تأثیر آن بر بازسازی اعتماد مردم به دولت، اظهار داشت: تردیدی در این نیست که دولت قبل دولتِ بی‌ارتباطی با مردم بوده و ارتباطات دولت فعلی با مردم می‌تواند تأثیر مقطعی مثبت بر ذهنیت آنها داشته باشد، ولی این تأثیرات مقطعی است؛ مردم انتظار اقدامات عینی شامل کاهش نرخ تورم، تقویت پول ملی، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد فضای با نشاط کسب و کار در جامعه و تقویت معیشت‌شان را دارند.

وی افزود: اگر این اقدامات از رهگذر این سفرها حاصل بشود، حتما تأثیر مثبت خواهد داشت اما اگر این سفرها انجام بگیرد و این اقدامات رخ ندهد، تبدیل به سفرهای معمولی می‌شود و ارزش آن پایین می‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در کنار مزیّت شناختی که آقای رئیس‌جمهور و تیم وی از مسائل مردم بصورت میدانی بدست می‌آورند، یک اشکالی که الان مشاهده می‌شود این است که استانداران به‌عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی باید مقدمات سفر را فراهم آورده، اولویت‌ها را تعیین نمایند تا وقتی سفر انجام می‌شود، معطوف به مطالعات کارشناسیِ پیشینی باشد اما چون استانداران تازه منصوب شده‌اند، از همین جهت احساس می‌شود که ارزش کارشناسی سفر پایین است و یا اینکه دستاورد کارشناسی آن کم است.

وکیلی افزود: به نظر می‌رسد سفرها باید با طمأنینه‌ی بیشتر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام بگیرد، حداقل استاندار سه ماه در استان باشد و مدیرانش مستقر شده باشند و خود او نیز اشراف لازم را بر مسائل استان پیدا کند تا زمینه‌ساز سفر کارشناسی فراهم باشد.

وی در پاسخ سوالی درباره اینکه برخی به این اقدامات دولت و حضور در بین مردم در اقصی نقاط کشور اتهام پوپولیستی بودن را وارد می‌کنند، خاطر نشان کرد: اگر سفرها معطوف به کار کارشناسیِ مطالعات‌شده و با برنامه‌ریزی از پیش باشد، نمی‌توان گفت که سفرهای پوپولیستی است ولی الان اشکال این است که استاندار به‌عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی هنوز در استان مستقر نشده و سفر انجام می‌گیرد که پیشنهاد من این است که سفرها با تأخیر اما انجام بگیرد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اینکه بگوییم «رئیس‌جمهور نباید بین مردم برود» از حرف‌های لوکسِ لاکچریِ غیرمردمی است اما وقت رئیس‌جمهور هم بسیار محدود است و اولویت‌های زیادی دارد؛ بنابراین باید برای سفرهای آقای رئیس‌جمهور از پیش مطالعات لازم انجام گرفته و بر اساس اولویت‌های لازم باشد تا اگر سفر معطوف به مصوبه است بار کارشناسی داشته باشد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۷/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...