نسخه چاپی

جعفر قادری در گفتگو با نما:

چاره ای جز قطع یارانه ثروتمندان نداریم

عکس خبري -چاره اي جز قطع يارانه ثروتمندان نداريم

عضو كمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر ما شاهد كسری شدید بودجه هستیم و چاره‌ای نداریم جز اینكه بسیاری از یارانه‌ها را كم كنیم

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» درباره احتمال حذف یارانه‌ ثروتمندان در بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد کسری شدید بودجه هستیم و چاره‌ای نداریم جز اینکه بسیاری از یارانه‌ها را کم کنیم و اگر هم می‌خواهیم یارانه پرداخت کنیم، باید به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شود.

وی بیان کرد: چه دلیلی دارد هر سال مبالغ کلانی یارانه برق، گاز، گازوئیل و بنزین پرداخت شود؟ در بخش برق باید به این سمت و سو برویم که بخش‌های تولیدی خودشان تولید برق کنند لذا ما چرا باید برق را تولید کنیم و با یارانه به آنان پرداخت کنیم؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در میان مدت و بلندمدت بسیاری از هزینه‌ها دیگر توجیه‌ای ندارد که توسط دولت پرداخت شود و باید توسط بخش‌های غیردولتی تامین شود.

قادری تاکید کرد: راهی جز حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه نداریم. در حال حاضر ما یا باید کسری بودجه را از تنخواه خزانه تامین می‌کنیم که منجر به افزایش پایه پولی، افزایش نقدینگی و تورم می‌شود یا اینکه باید اوراق خزانه منتشر کرد که درست است نوعی استقراض از مردم است، اما در سررسید دولت نمی‌تواند این مبالغ را پرداخت کند و مجبور است این بدهی را که به اشخاص دارد، تبدیل به بدهی دولت به بانک مرکزی کند و این جای سوال دارد که بانک مرکزی از کجا می‌خواهد این منابع را بیاورد؟ در نتیجه این کار افزایش پایه پولی و نقدینگی و تورم را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار کم درآمد جامعه باید همچنان مورد حمایت یارانه ای قرار گیرند و به آنان باید یارانه داده شود و حتی لازم است که به یارانه اقشار ضعیف جامعه اضافه شود، اما حتما باید یارانه ثروتمندان حذف شود.

۱۴۰۰/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...