نسخه چاپی

وضعیت آشفته و مرگبار در زندان بدنام نیویورك

عکس خبري -وضعيت آشفته و مرگبار در زندان بدنام نيويورک

یك‌ گزارش نشان می دهد كه امسال ۵ مورد خودكشی و ۸ مورد دیگر مرگ و میر در زندان بدنام شهر نیویورك رخ داده است.


به گزارش نما، جزیره ریکرز در شهر نیویورک آمریکا، دارای یکی از بزرگترین و بدنام‌ترین زندان‌های جهان، پس از مرگ بیش از ۱۲ زندانی تنها در این سال، در شرایطی که مقام های منتخب و حامیان آن را بحران بشردوستانه می‌نامند، به نقطه شکست می‌رسد.

به گزارش «گاردین»، این زندان که در جزیره‌ای بین منطقه برانکس و کوئینز واقع شده، دچار هرج و مرج خطرناک شده است.

افرادی که دسترسی به بازدید از این زندان را داشتند گزارش کردند که زندانیانی را با زخم‌های ناشی از آسیب به خود یا همان خودزنی دیده اند.

بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که در شهر نیویورک زندانی هستند در ریکرز نگهداری می‌شوند و بیشتر آن‌ها منتظر محاکمه هستند، زیرا نمی‌توانند وثیقه بالایی را که قضات ناظر بر پرونده آن‌ها تعیین کرده اند بپردازند.

برخی از مقام های منتخب ایالتی و محلی که به تازگی از این مجموعه بازدید کرده اند، مانند تیفانی کابین، مدافع عمومی سابق و نامزد دموکرات‌ها برای شورای شهر، با دیدن وضعیت این زندان ابراز نگرانی کردند.

کابین می گوید «آن‌ها(زندانیان) روی زمین خوابیده بودند.»

شورای شهر نیویورک پیشتر به تعطیلی دائمی زندان ریکرز در سال ۲۰۲۶ رای داده بود، اما بدتر شدن شرایط اخیر باعث ایجاد تردید در مورد پایداری این مجموعه زندان‌های بزرگ حتی در ۵ سال آینده شده است.

وکلای دادگستری می‌گویند با حدود ۵۰۰ سلول غیرقابل استفاده، کمبود سرویس‌های بهداشت و نیروهای کم محافظ زندان، معلوم نیست این مجموعه زندان چه مدت می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

به گفته دفتر پزشکی قانونی مرکزی شهر نیویورک، از ۱۱ نفری که تا کنون به طور رسمی در زندان ریکرز در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده اند، ۵ نفر خودکشی کرده اند و مابقی موارد در دست بررسی است.

علاوه بر آمار غیرعادی مرگ و میر، گزارش هرج و مرج در این زندان از سوی مقام ها که ماه گذشته از جزیره دیدن کردند، هشدارهایی درباره بدتر شدن شرایط در جزیره به صدا درآورد.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...