نسخه چاپی

وحشت اسرائیل از انتقال پهپادهای تهاجمی و پدافند ایرانی به سوریه، لبنان و غزه

عکس خبري -وحشت اسرائيل از انتقال پهپادهاي تهاجمي و پدافند ايراني به سوريه، لبنان و غزه

یك روزنامه صهیونیستی گزارش داد ایران سامانه پدافند هوایی خود را در سوریه تقویت كرده است.



به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

این روزنامه نوشت: ایران تلاش می‌کند سامانه‌های موشکی زمین به هوای خود را برای ایجاد اختلال در حملات هوایی اسرائیل در سوریه، لبنان، عراق و دیگر نقاط خاورمیانه مستقر کند. بر اساس برآوردهای اطلاعاتی که سازمان‌های دفاعی اسرائیل طی ماه‌های اخیر به پارلمان ارائه کرده‌اند، سامانه‌های دفاع هوایی ساخت ایران به دولت سوریه کمک کرده تا توانایی‌های خود را در برابر حملات هوایی اسرائیل ارتقا دهد.

به گفته منابع دفاعی اسرائیل، سوری‌ها موفق شده‌اند «مدت زمان پاسخگویی» به حملات اسرائیل را کاهش و توانایی خود برای انهدام موشک‌های شلیک‌شده از اسرائیل به سوی سوریه را افزایش دهند.

مقامات دفاعی اسرائیل از احتمال انتقال این سامانه‌ها به گروه‌های مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله در لبنان، حماس در نوار غزه، شورشیان حوثی‌ در یمن و دیگر گروه‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

این مقامات همچنین درباره افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی توسط حماس، حزب‌الله و دیگران علیه اسرائیل هشدار داده‌اند. در همین حال روزنامه جروزالم‌پست در گزارشی اعلام کرد؛ ایران برای به چالش کشیدن هواپیماهای اسرائیل، به منطقه و از جمله به سوریه موشک‌های پیشرفته ضدهوایی می‌فرستد. اسرائیل در ماه‌های اخیر با انجام حملات هوایی سعی کرد مانع از گسترش حضور ایران در سوریه شود. اما در یک سال گذشته، پاسخ آتشبار ضدهوایی سوریه سریع‌تر شده است.

۱۴۰۰/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...