نسخه چاپی

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با نما :

مجلس به دنبال اصلاح شرایط فعلی مهریه است

عکس خبري -مجلس به دنبال اصلاح شرايط فعلي مهريه است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بسیاری از بانوان و آقایان خواستار اصلاح قوانین در زمینه مهریه هستند لذا می‌كوشیم در این بخش آسیب‌شناسی لازم را مد نظر قرار دهیم


ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "نما"با اشاره به آخرین نتایج بررسی کارگروه مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: در قالب این جلسات برخی مواد مربوط به ساماندهی قوانین مهریه اجماع و برخی مواد همچنان مورد اختلافات شدید اعضاء قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بانوان و آقایان خواستار اصلاح قوانین در زمینه مهریه هستند لذا می‌کوشیم در این بخش آسیب‌شناسی لازم را مد نظر قرار دهیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک سری از موضوعات مورد پیگیری در این کارگروه مربوط به تسهیل حقوق بانوان در زمینه مهریه است و یکسری از موضوعات هم منتهی به تعیین مهریه غیرمنطقی می‌شود‌

ابوترابی اظهار داشت: متاسفانه یکسری افراد مهریه را از روی چشم روی هم چشمی تعیین می‌کنند و برخی هم تبدیل به کاسبان مهریه شده اند لذا ما می کوشیم در پیگیری موضوعات مربوط به مهریه برخی از الفاظ و اقدامات را مدیریت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما می‌کوشیم در قالب مباحث مربوط به مهریه از برخی اقدامات پیشگیری کنیم، اظهار داشت :به ویژه می‌کوشیم جلوی برخی مهریه‌های سنگین را بگیریم لذا این گونه مباحث وهن به قوانین محسوب می‌شود.

ابوترابی بیان داشت: متاسفانه تعیین برخی مهریه ها تبدیل به سخره گرفتن افراد شده است؛ همچنین یک بحث دیگر هم درباره افزایش قیمت سکه است که در ادوار مختلف قیمتش تغییر می‌کند و این مسئله آسیب رسان است.

وی تاکید کرد: ما می‌کوشیم ۷ طرح در زمینه مهریه را در یک طرح ادغام کنیم و این طرح هم به نام اصلاح قوانین مهریه تعیین شده است.

۱۴۰۰/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...