نسخه چاپی

ایران آماده مشاركت در پروژه‌های زیرساختی ارمنستان است

ايران آماده مشارکت در پروژه‌هاي زيرساختي ارمنستان است

سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اهمیت مسیرهای مواصلاتی به عنوان زیرساخت گسترش روابط دو كشور، بر آمادگی طرف ایرانی برای مشاركت در پروژه‌های بخش زیرساخت ارمنستان تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در ایروان، «عباس بدخشان ظهوری» دیروز دوشنبه با «گنل سانوسیان» وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

سفیر ایران در این دیدار با تبریک مسئولیت جدید سانوسیان، اظهار امیدواری کرد با پیگیری طرفین، روابط دو کشور در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد و نشست کمیسیون مشترک به زودی برگزار شود.

طرفین همچنین درباره وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه تبادل انرژی به ویژه تمدید قرارداد تبادل گاز و برق، وضعیت اجرای پروژه خط سوم انتقال برق از ارمنستان به ایران و همچنین چشم‌انداز گسترش روابط در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت و گو کردند.

ظهوری با اشاره به اهمیت مسیرهای مواصلاتی به عنوان زیرساخت گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون، سفر هیات‌هایی از وزارت راه و شهرسازی ایران به ارمنستان برای بررسی همکاری‌های دوجانبه در حوزه راه را یادآور شد و بر آمادگی طرف ایرانی برای مشارکت در پروژه‌های بخش زیرساخت ارمنستان تاکید کرد.

وی با سانوسیان درباره آخرین وضعیت پروژه شمال به جنوب در ارمنستان، وضعیت جاده گوریس - کاپان و پروژه‌های در حال اجرا برای فراهم شدن جاده جایگزین تبادل نظر کرد.

طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند و سفیر ایران با اشاره به وضعیت منطقه و بیان این که استان «سیونیک» برای ایران مهم است، به برنامه‌های ایران برای گسترش همکاری‌های دو کشور در این استان اشاره کرد.

در پایان، طرفین درباره تبادل هیات برای پیگیری مسائل حوزه کاری وزارت مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان، توافق کردند.

ایرنا


۱۴۰۰/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...