نسخه چاپی

مازاد تجاری چین همچنان می‌تازد

مازاد تجاري چين همچنان مي‌تازد

از سال ۱۹۹۵، چین مازاد تجاری ثابتی را ثبت كرده كه این رقم از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹، ۱۰ برابر شده است. در سال ۲۰۱۹، چین ۴۲۱,۹ میلیارد دلار مازاد تجاری به ثبت رساند كه بزرگترین میزان از سال ۲۰۱۶ بود، زیرا صادرات ۰.۵ درصد افزایش و واردات ۲.۷ درصد كاهش یافت.

به گزارش نما ، مازاد تجاری چین در اکتبر۲۰۲۱ از ۵۷,۳۲ میلیارد دلار در ماه مشابه سال قبل به رکورد ۸۴.۵۴ میلیارد دلار رسید. در این میان صادرات، رشد دو رقمی خود را برای سیزدهمین ماه متوالی افزایش داد و با۲۷.۱ درصد نسبت به سال گذشته به ۳۰۰.۲۲ میلیارد دلار و واردات با رشد ملایم ۲۰.۶ درصدی به ۲۱۵.۶۸ میلیارد دلار رسیده است.

 در همین حال، مازاد تجاری چین با ایالات متحده از ۴۲,۰ میلیارد دلار در سپتامبر به ۴۰.۷۵ میلیارد دلار کاهش یافت. برای دوره ژانویه تا اکتبر، مازاد تجاری چین با این کشور ۳۲۰.۶۷ میلیارد دلار بود.

از سال ۱۹۹۵، چین مازاد تجاری ثابتی را ثبت کرده که این رقم از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹، ۱۰ برابر شده است. در سال ۲۰۱۹، چین ۴۲۱,۹ میلیارد دلار مازاد تجاری به ثبت رساند که بزرگترین میزان از سال ۲۰۱۶ بود، زیرا صادرات ۰.۵ درصد افزایش و واردات ۲.۷ درصد کاهش یافت. 

بازار نیوز 

۱۴۰۰/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...