نسخه چاپی

افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی

عکس خبري -افزايش بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني

پس از آن كه شركت آرامكوی عربستان قیمت فروش نفت خام خود را افزایش داد، بهای طلای سیاه در معاملات جهانی بار دیگر افزایش یافت.


به گزارش نما، تصمیم شرکت آرامکو، غول نفتی سعودی برای افزایش قیمت نفت خام خود به بازار، باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۱.۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱.۱ درصد افزایش، ۸۲ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

به گفته منابع خبری، این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش رسمی قیمت فروش نفت خام در شرکت آرامکوی عربستان به ثبت رسیده است. این روند بار دیگر نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای نفت خام در قبال عرضه همچنان پیشتاز است.

شرکت آرامکو به تازگی اعلام کرده است فروش نفت خام خود در ماه دسامبر را با ۲ دلار و ۷۰ سنت افزایش انجام می‌دهد که این رقم حدود ۱ دلار و ۴۰ سنت نسبت به ماه جاری میلادی بیشتر است.

تحلیلگران معتقدند این اقدام آرامکو نشان می‌دهد تقاضا همچنان در بازارهای جهانی روندی رو به رشد دارد به ویژه پس از آنکه سازمان اوپک رسماً اعلام کرد فعلاً برنامه‌ای برای افزایش تولید و عرضه نفت خام به بازار ندارد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که این روزها به شدت نگران افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی است تلاش می‌کند با فشار با کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت مقابل روند صعودی قیمت نفت خام بایستد.

وی همچنین روز شنبه در سخنرانی خود تهدید کرده بود آمریکا ابزارهای لازم برای مقابله با روند افزایشی قیمت نفت خام را در اختیار دارد و در صورت لزوم آن‌ها را به کار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...