نسخه چاپی

كاهش قیمت بلیت هواپیما با توسعه ناوگان شدنی است

کاهش قيمت بليت هواپيما با توسعه ناوگان شدني است

رییس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: كاهش نرخ بلیت هواپیما با توسعه ناوگان و رقابتی شدن بازار امكان‌پذیر است.

به گزارش نما ، «محمد محمدی‌بخش» امروز (یکشنبه) در مراسم معارفه رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: صنعت هوایی آن‌قدر اهمیت دارد که از ابتدای انقلاب و در ۴۳ سال اخیر هدف اولیه تحریم‌ها و آماج حملات قرار داشته است.

وی گفت: این صنعت آن‌قدر مهم است که در مذاکره با ۱+۵ مهمترین موضوعی که مطرح شد و قابل اندازه گیری بود و نظام پای آن ایستاد، «صنعت هوانوردی» بود.

محمدی‌بخش ادامه‌داد: این صنعت آن‌قدر اهمیت دارد که در بحران‌های منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای بازوی بی‌بدیل انقلاب است و اگر امروز سرپاست مدیون مردان و زنانی است که از آبروی خود برای اعتلای آن گذشتند.

رییس سازمان هواپیمایی خاطرنشان‌کرد: اکنون فرصت مغتنمی است که این پرچم را به عالی‌ترین سطح برسانیم.

وی اظهار داشت: ظرفیت بی‌بدیلی در کشور وجود دارد و امروز در حوزه فضایی، موشک، نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه بین‌الملل حرف برای گفتن داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارد این است که به عنوان مدیر تراز انقلاب ظاهر شویم؛ مدیر تراز اول انقلاب باید به کارهای نشدنی و افق‌های بلند فکر کند و امیدواریم این صنعت را به سرمنزل نهایی برسانیم.

برنامه سازمان هواپیمایی برای برخورد با ایرلاین‌های خاطی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در پروازها، تاکید کرد: قانون‌گریزی را در حوزه صنعت نمی‌پذیریم، اما در عین حال یار و یاور ایرلاین‌ها برای توسعه صنعت هستیم.

محمدی‌بخش درباره وضعیت رسیدگی به بازنشستگان صنعت هوایی و تعویق پرداخت حقوق بازنشستگان هما و مشکلات آنان، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ای برای حقوق بازنشستگان هما داریم و در این زمینه وزارت راه درخواستی به دولت ارائه داده است.

وی تصریح‌کرد: بازنشستگان از صنعت جدا نیستند و دغدغه‌های درست و منطقی آنان بررسی خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره خرید ناوگان جدید نیز گفت: بند یک ابلاغ بنده توسعه ناوگان است، معتقدیم ناوگان هوایی باید توسعه یابد اما در گام نخست در نظر داریم با اتکا به درون به دنبال سرپا نگه داشتن ناوگان موجود باشیم.

محمدی‌بخش در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ارتباط گرانی بلیت هواپیما و کمبود صندلی پرواز نیز بیان‌داشت: به‌طور قطع عرضه و تقاضا مهمترین شاخص است و اگر بازار را توسعه دهیم و رقابتی کنیم، کاهش نرخ بلیت هواپیما را خواهیم داشت.

ایرنا 

۱۴۰۰/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...