نسخه چاپی

هشدار به كشتار زودتر از موعد گوسفند‌های بره ماده

هشدار به کشتار زودتر از موعد گوسفند‌هاي بره ماده

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نسبت به كشتار زودتر از موعد گوسفند‌های بره ماده به دلیل نبود نهاده‌های دامی مورد نیاز، هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه کشتار بره ماده‌ها با وزن کم در سال آینده بازار را با مشکل مواجه خواهد کرد، افزود: تنها راهکار موجود برای جلوگیری از شرایط موجود تامین نهاده مورد نیاز برای دامدار است تا آن‌ها مجبور به کشتار دام‌ها زودتر از زمان مقرر نشوند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر زمزمه صادرات دام از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است گفت: ما در ماه نهم سال قرار داریم و انجام صادرات در این زمان می‌تواند برای تامین گوشت مورد نیاز بازار مشکل ساز شود.


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه باید در اردیبهشت که کمبود نهاده‌ها خطر مرگ را برای گوسفندان ایجاد کرده بود صادرات انجام می‌شد گفت: البته طبق گفته‌های وزارت جهاد کشاورزی صادرات محدود خواهد بود و در بخش عشایری انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه قاچاق دام زنده در چندماه اخیر محدود شده است، افزود: با شروع فصل بارش و سخت شدن تردد در جاده‌های مرزی امکان قاچاق کمتر هم خواهد شد و البته این مسئله برای انتقال دام به داخل کشور نیز مسئله ساز خواهد بود و امکان دارد سبب افزایش قیمت شود.


ملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بره ماده زنده ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، بره نر ۵۰ تا ۵۵ هزارتومان به فروش می‌رسد گفت: شقه گوشت گوسفندی بره ماده، بدون دنبه کیلویی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزارتومان و شقه گوشت گوسفندی بره نر ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزارتومان به مغازه‌دار عرضه می‌شود که مغازه‌دار نیز با ۳۰ درصد سود به دست مصرف‌کننده خواهد رساند.


۱۴۰۰/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...