نسخه چاپی

تل‌آویو: آمریكا آماده امتیازدهی برای بازگشت به توافق است

عکس خبري -تل‌آويو: آمريکا آماده امتيازدهي براي بازگشت به توافق است

منابع صهیونیستی نوشتند، در دستگاه‌ امنیتی این رژیم بدبینی زیادی درباره مذاكرات هسته‌ای وین وجود دارد چرا كه برآوردها نشان می‌دهد آمریكا آماده امتیازدهی است.

به گزارش نما، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در یادداشتی به قلم «زهیر اندراوس» به اظهارات مختلف صهیونیست‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای پرداخت.

در این گزارش آمده، در سایه باور سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به اینکه واشنگتن در مسیر امضای توافق جدید با جمهوری اسلامی است، توافقی که رژیم اسرائیل به صورت کلی آن را رد می‌کند، تل‌آویو همچنان به ارسال پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم مبنی بر عزم خود برای «حمله به ایران با هدف نابودی برنامه هسته‌ای» ادامه می‌دهد.

در همین رابطه «آموس هارئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» یکشنبه هفته جاری به نقل مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی نوشت، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیک در صدد افزایش بودجه امنیتی با هدف بهبود و تقویت توانایی هجومی ارتش رژیم صهیونیستی و تسریع در برنامه سرنگونی «موشک‌های دشمنان» از طریق لیزر است. وی در ادامه به نقل از همین منابع نوشت، اسرائیل به ضربات خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده، اما درباره مذاکرات واشنگتن و تهران، یک کارشناس نظامی به نقل از منابع معتبر در تل‌آویو گفت، در دستگاه‌ امنیتی رژیم صهیونیستی بدبینی زیادی وجود دارد چرا که بر اساس برآوردها، ایران موضع محکمی اتخاذ خواهد کرد در حالی که پیام‌های رسیده از واشنگتن حاکی از آن است که آمریکایی‌ها آماده چشم‌پوشی از همه چیز برای امضای توافق هسته‌ای با ایران هستند.

قرار است هشتم آذرماه نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ارشد ایران و گروه ۱+۴ (فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین) برگزارش شود و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در وین با نمایندگان این گروه دیدارهای جداگانه داشته باشد.

از سوی دیگر، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تمامی طرف‌ها در ارتش این رژیم از جمله «شاباک» را مأمور کرده که یک طرح هجومی گسترده برای زدن زرادخانه موشکی حماس و جهاد اسلامی آماده کنند.

وب‌سایت صهیونیستی «واللا» هم مدعی شد، حماس و جهاد اسلامی با کمک ایران همواره در تلاش هستند تا زیرساخت‌های تولید موشک خود را تقویت کنند.

واللا افزود، حماس با استفاده از موشک همچنان می‌تواند برنامه روزانه در فلسطین اشغالی را مختلف و صهیونیست‌ها را دچار ترس کند.

یک افسر صهیونیستی هم مدعی شد، حماس در سال گذشته تلاش زیادی برای توسعه توانایی دریایی خود با هدف انجام عملیات علیه اهداف اسرائیلی انجام داده است. ارتش رژیم صهیونیستی از تلاش‌هایی برای قاچاق تجهیزات غواصی به نوار غزه آگاه شده است تجهیزاتی برای حماس راه دیگری برای رد کردن مرزها از طریق دریا به شمار می‌رود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...