نسخه چاپی

دستگاه قضایی عراق باید وزیرخارجه را بازخواست كند

عکس خبري -دستگاه قضايي عراق بايد وزيرخارجه را بازخواست کند

پس از مصاحبه اخیر وزیر خارجه عراق با یك شبكه صهیونیستی، سخنگوی گروه مقاومت «كتائب حزب‌الله» عراق از دستگاه قضایی این كشور خواست كه وزیر امور خارجه را به علت تخطی از قانون بازخواست كند.

به گزارش نما، «محمد محی»، سخنگوی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق در گفت‌وگو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس گفت که «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق حق ندارد از سمت رسمی خود برای گفت‌وگو با رسانه‌های صهیونیستی استفاده کند.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴» اخیرا مصاحبه‌ای اختصاصی با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق منتشر کرد که به‌نظر می‌رسید این مصاحبه در حاشیه سفر او به بحرین ضبط شده باشد.

سخنگوی کتائب حزب‌الله در این خصوص اظهار داشت: «وزیر خارجه حق ندارد نظر مردم عراق و قدرت ملی آن‌ها را مصادره با سوءاستفاده از سمت رسمی‌اش با رسانه رژیم اسرائیل گفت‌وگو کند و عراق را به زور به سوی عادی‌سازی روابط بکشاند».

محمد محی ادامه داد:‌ «نمی‌توان در برابر اهانت عامدانه او به سمت فدرال و رفتار به عنوان فردی وابسته به مقامات منطقه کردستان در جریان سفر به بحرین سکوت کرد».

محی اضافه کرد: «ما امروز از دستگاه قضایی می‌خواهیم که وزیر خارجه را به خاطر تخطی از قانون اساسی که هر شکلی از عادی‌سازی روابط با رژیم تروریست و غاصب صهیونیستی را جرم می‌انگارد، بازخواست کند».

سخنگوی کتائب حزب‌الله در پایان تأکید کرد: «ما از احزاب سیاسی می‌خواهیم که برای برکندن ریشه افرادی که در تلاش هستند تا با این شیوه غیر مستقیم برای عادی‌سازی بازار گرمی کنند، محکم بایستند».

مصاحبه وزیر امور خارجه عراق با شبکه صهیونیستی آی۲۴ در حالی صورت گرفت که بغداد پس از واکنش برخی احزاب به آن واکنش نشان داد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در ارتباط با این اقدام وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: «موضع وزارت امور خارجه، موضع قاطع و حمایتی عراق از مسئله فلسطین، اجرای کامل حقوق مشروع مردم فلسطین و رد قاطعانه مسئله عادی سازی با اسرائیل است».

وی همچنین تصریح کرده بود:«مواضع عراق ثابت و در حمایت از مسئله فلسطین است که با اجرای کامل حقوق مشروع مردم فلسطین همراه است».

۱۴۰۰/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...