نسخه چاپی

ابوالفضل عمویی در گفتگو با نما مطرح كرد؛

طرح خنثی سازی تحریم ها در دستور كار مجلس/ آمریكا باید هزینه خروج از برجام را بپردازد

عکس خبري -طرح خنثي سازي تحريم ها در دستور کار مجلس/ آمريکايي‌ بايد هزينه خروج از برجام را بپردازد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وقتی طرفی از مذاكرات میز مذاكرات را ترك می كند بدون اجازه سایر طرفین نمی تواند به پشت این میز بازگردد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما" با اشاره اقدامات مجلس در زمینه خنثی سازی تحریم ها از کشور گفت: عبور از تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها مد نظر مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی با بیان اینکه خنثی سازی تحریم ها به نحوی در مجلس مورد پیگیری قرار می گیرد، بیان داشت: خنثی سازی تحریم عمدتاً در کمیسیون های تخصصی مجلس مثل کمیسیون اقتصادی، کمیسیون برنامه بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عمویی تاکید کرد: همچنین مبحث رفع تحریم‌ها در کمیسیون امنیت ملی دنبال می‌شود به جهت اینکه اینکه راه حلی برای تحریم هایی که آثار منفی بر وضعیت معیشت و اقتصاد مردم داشته، در نظر گرفته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت:فکر می کنم مجلس در مسیر خنثی سازی تحریم های گام های اولیه خود را برداشته و با همکاری دولت انتظار می رود که طی ماه ها و سال های آتی که دولت و مجلس نگاه همسو تری به هم پیدا کردند، به نتایج بهتری در این مسیر دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به از سرگیری مذاکرات وین و تصمیمات ایران در این مذاکرات گفت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران این است که فرمت مذاکرات با فرمت گفتگوی ایران و ۱+۴ ادامه پیدا کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها به صورت غیر قانونی از توافق برجام خارج شدند ، بیان داشت:وقتی طرفی از مذاکرات میز مذاکرات را ترک می کند بدون اجازه سایر طرفین نمی تواند به پشت این میز بازگردد.
وی بیان داشت: از این رو هدف فعلی مذاکرات این هست که شروط بازگشت آمریکا به گروه ۱+۵ در قالب گفتگوهای ایران و ۴+۱ یک تعیین شود.
وی تاکید کرد: البته بازگشت آمریکایی ها به برجام بدون پرداخت هزینه و جبران ضررهایی که کردند، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

۱۴۰۰/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...