نسخه چاپی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

لازمه توسعه سیاسی وجود احزاب در جامعه است

عکس خبري -لازمه توسعه سياسي وجود احزاب  در جامعه است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم احزاب لازمه توسعه سیاسی در هر كشور هست و نماد مردم سالاری است.

علی کریمی فیروزجایی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "نما"، با اشاره به راهکارهای قانونی پیرو حمایت از احزاب، گفت: متاسفانه دولت سابق خیلی به موضوع تحزب توجه جدی نداشت علی‌رغم این که ما معتقدیم احزاب لازمه توسعه سیاسی در هر کشور هست و نماد مردم سالاری است.
وی با اشاره به برنامه‌های وزیر کشور در رابطه با توجه به احزاب اظهار داشت: از این رو امیدواریم کمیسیون های مرتبط مجلس از جمله کمیسیون شوراها به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین دو الی سه نفر از از نمایندگان فعلی و همچنین بنده از جمله دبیران کل احزاب کشور هستیم و این موضوعات را پیگیری می‌کنیم و همچنین ما با خانه احزاب هم تعاملات جدی داریم.
کریمی فیروزجایی با بیان اینکه بخشی از این مطالبه گری در زمینه حمایت از احزاب باید از طریق خانه احزاب مورد پیگیری قرار گیرد، بیان داشت: به هر دلیلی این مطالبه‌گری در گذشته به شکل درستی نبود و امیدواریم در دوره جدید، هم خانه احزاب و هم ما در مجلس و کمیسیون‌های مربوطه بتوانیم این فشار را به دولت بیاوریم که توجه جدی و بیشتری به احزاب در کشور داشته باشد.
این نماینده مجلس با بیان این که احزاب باید در حوزه‌های مختلف به ایفای نقش بپردازند، بیان داشت : احزاب باید به عنوان رابط بین حاکمیت و توده‌های مردمی بتوانند پیام شان را به درستی به حاکمیت منتقل کنند.
کریمی فیروزجایی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحزب گرایی چه نقشی در تقویت گام دوم انقلاب دارد، بیان داشت: اگر احزاب بتوانند در یک دگردیسی و در یک تحول جدی از طبقه جوان کشور استفاده کنند اتفاقات مهمی در این عرصه رخ خواهد داد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر عمده احزاب در کشور و دبیران کل و اعضای هیئت موسس شوراهای برخی احزاب برای نسل اول انقلاب هستند لذا این افراد باید آرام آرام جایشان را به طبقه جوان بدهند و آن وقت آن پویایی و نشاط لازم در احزاب به وجود خواهد آمد .
این نماینده مجلس بیان داشت: ما نباید در این زمینه تردید کنیم لذا پویایی و نشاط در احزاب منجر به پویایی سیاسی جامعه خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مزایای مجلس و دولت حزبی بیان داشت: ما در این چهل سال گذشته از عمر انقلاب انتخابات های زیادی را برگزار کردیم.
وی تاکید کرد: به طور قطع لازمه برگزاری انتخابات خوب احزاب هستند. در حال حاضر افراد در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها شرکت می‌کنند و اما کنترل جدی از سوی مردم در رابطه با برنامه این افراد وجود ندارد لذا اگر به جای افراد، احزاب پا به میدان بگذارند و با مردم روبرو شوند و مردم در دوره‌های ۴ ساله به احزاب رای بدهند می توانند بعد از گذشت چهار سال علت عدم اجرای برخی برنامه های وعده داده شده را مورد سوال قرار دهند و اگر از پاسخ این سوالات قانع نشدند به حزب دیگری بپیوندند اما در عین حال این اتفاق در کشور ما رخ نمی‌دهد و موضوعات باری به هر جهت است.
وی تاکید کرد: قطعاً نظام حزبی می‌تواند زمینه آن نظام پارلمانی که در حال حاضر گمشده نظام ماست را محقق کند

۱۴۰۰/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...