نسخه چاپی

واكسن كرونا را احتكار نكنید

عکس خبري -واکسن کرونا را احتکار نکنيد

سازمان جهانی بهداشت به كشورهای ثروتمند جهان هشدار داد تا واكسن كرونا را احتكار نكنند و آن را در اختیار كشورهای با درآمد كم قرار دهند.

به گزارش نمابه نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت به کشورهای ثروتمند درباره احتکار واکسن کرونا به منظور تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) هشدار داد.

بر این اساس، این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که کشورهای کم درآمد جهان به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن کرونا و عدم دسترسی کافی به واکسن درصد کمی از مردم خود را در برابر این ویروس واکسینه کرده اند، کشورهای ثروتمند برای جلوگیری از گسترش سویه امیکرون در حال انباشت واکسن به منظور تزریق دوز تقویتی هستند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد کشورها تنها باید دوز تقویتی را به افرادی که از ضعف سیستم ایمنی برخوردارند یا از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند تزریق کنند. کیت اورین، مدیر بخش واکسیناسیون این سازمان می‌گوید: در حالی که هنوز آینده همه گیری کرونا در جهان به دلیل ظهور سویه امیکرون در هاله‌ای از ابهام است، جهان با خطر دیگری به نام احتکار واکسن از سوی کشورهای ثروتمند مواجه است.

وی می‌افزاید: از جنبه همه گیری شناسی این کار کشورهای ثروتمند به هیچ عنوان عاقلانه نیست. تنها راهکار برای پایان بخشید به همه گیری کرونا در اختیار قرار دادن واکسن به تمامی کشورهای جهان است. ظهور سویه‌های جدید کووید ۱۹ به دلیل عدم واکسیناسیون مناسب جهانی رخ داده است.

مایک رایان، مدیر بخش اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز می‌گوید: اطلاعاتی که تا هم اینک درباره سویه امیکرون در دسترس است نشان دهنده قدرت بالای سرایت پذیری آن است، اما باید بدانیم این سویه شکست ناپذیر نیست. ما می‌توانیم با واکسیناسیون این همه گیری را تحت کنترل درآوریم. این در حالی است که متاسفانه تنها ۷.۵ درصد از جمعیت بیش از یک میلیارد نفری قاره آفریقا واکسن کرونا دریافت کرده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...