نسخه چاپی

مناقشه مسكو-كی‌یف مانع راه‌اندازی نورداستریم-۲ می‌شود

مناقشه مسکو-کي‌يف مانع راه‌اندازي نورداستريم-? مي‌شود

وزیر امور خارجه آمریكا اعلام كرد كه ازسرگیری چالش‌های بین روسیه و اوكراین مانع انتقال گاز با خط لوله نورداستریم-۲ می‌شود.

به گزارش نما ،  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه (۲۱ آذرماه) اعلام کرد که اگر روسیه خشونت خود علیه اوکراین را از سر بگیرد، مانع انتقال گاز از طریق خط لوله نورداستریم -۲ می‌شود.

وی گفت: اکنون هیچ گازی در این خط لوله جریان ندارد. درواقع این خط لوله اهرم فشار بر روسیه است، زیرا از میزان تمایل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به انتقال گاز از طریق این خط لوله آگاهیم، اما در صورتی که روسیه خشونت علیه اوکراین را از سر گیرد، انتقال گاز ازن خط لوله هرگز اتفاق نمی‌افتد.

پیش از این، مقام‌های ایالات متحده آمریکا به اعضای کنگره این کشور اعلام کردند که با آلمان توافق کرده‌اند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، خط لوله انتقال گاز نورداستریم-۲ تعطیل شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده بود که غرب نگران تهاجم روسیه به اوکراین است و هشدار داده بود اگر مسکو تهاجم نظامی را آغاز کند با عواقب شدید اقتصادی و تدابیر دیگری روبه‌رو خواهد شد.

شانا

۱۴۰۰/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...