نسخه چاپی

حذف سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه معلمان

عکس خبري -حذف سقف تخصيص رتبه‌هاي پنج‌گانه معلمان

نمایندگان مجلس با حذف سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه معلمان موافقت كردند.

به گزارش نما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان با ماده 7 این لایحه موافقت کردند.

بر همین اساس تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به معلمان محدودیتی ندارد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در این راستا پیشنهادی مطرح کرد و گفت: در محیط دانشگاه کسانی که به رتبه استاد تمامی دست پیدا می‌کنند شاید حدود 5 درصد باشند اما محدودیتی برای سایرین جهت رسیدن به این رتبه وجود ندارد.

وی افزود: تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقاء رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد. رتبه‌بندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.

محمدرضا احمدی دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بسیاری از معلمان به حداقل رتبه هم دست پیدا نمی‌کنند اما ایجاد سقف تخصیص رتبه موجب تلاش و انگیزش آنها برای دستیابی به آن می‌شود زیرا مجلس بدنبال افزایش سواد و انگیزش معلمان است.

مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش هم در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: در مواد قبل گفته شد معلمان بر اساس شایستگی عمومی و تخصصی رتبه‌های پنج‌گانه دریافت کنند و در ادامه نیز مصوب شد که بر مبنای امتیازات دوره‌های ضمن خدمت، سنوات و ... فرآیند رتبه‌بندی را طی کنند اما محدود کردن معلمان با تعیین درصدها و محروم کردن آنها از حقوقشان درست نیست.

ماده 7 حذف شده از این لایحه عبارت است از: برای رتبه‌های موضوع این قانون، فوقالعاده رتبه بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می‌شود. فوق العاده مذکور درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر آنان است که به طور میانگین (25%) بیشتر از میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می‌شود. این فوق العاده به صورت مستمر و مشمول کسور بازنشستگی است. درصدهای فوق العاده هریک از رتبه های موضوع این قانون در آیین نامه اجرایی تعیین خواهد شد.

تبصره حذف شده ماده مذکور عبارت است از معلمانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده اند، مشمول این ماده نخواهند بود و مانند سایر کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع احکام قانون مذکور خواهند بود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...