نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا:

آماده لغو همه تحریم‌های مغایر برجام علیه ایران هستیم

عکس خبري -آماده لغو همه تحريم‌هاي مغاير برجام عليه ايران هستيم

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا اعلام كرده كه این كشور آماده لغو همه تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش نمابه نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی خود با طرح ادعاهایی علیه نقش و نفوذ منطقه‌ای ایران گفت: ما به عنوان دولت متعهد به مقابله با نفوذ و نقش ایران در سرتاسر منطقه از جمله حمایتش از نیروهای نیابتی در یمن هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از گفتگوهای ریاض و تهران استقبال کرد و در این ارتباط گفت: ما از مذاکرات مستقیم بین عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کنیم. امیدواریم این گفتگو به تنش زدایی کمک کند. هر دو کشور نقش سازنده بالقوه ای در کمک به تضمین امنیت منطقه‌ای دارند.

ندپرایس درباره توافق ایران و آژانس هم گفت: این یک قدم مهم است. این یک قدم خوشایند است.

درباره مذاکرات وین نیز، پرایس گفت: یک عنصر پیشرفت اندک در مذاکرات این است که ما اکنون درک مشترکی از متن احتمالی داریم که مبنای مذاکرات در مورد مسائل هسته‌ای خواهد بود، هرچند ما هنوز متن را نداریم، اما طرح کلی یا دستور کار را برای بحث در مورد آن متن داریم. پس این گامی مثبت است. به اعتقاد من هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. نمی‌توانیم شرایطی را بپذیریم که ایران پای میز مذاکره بنشیند و همزمان سرعت برنامه هسته‌ای خود را تسریع کند.

به گفته پرایس، آنچه را که ما در مذاکرات اخیر تجربه کردیم، پیشرفت بود، اما سرعت این پیشرفت برای اجرای برجام کافی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما همچنان معتقدیم که هنوز فرصتی داریم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام به عنوان بهترین گزینه برای ما و سایر اعضای ۱+۵ را دنبال کنیم. این گزینه بهترین گزینه برای جامعه بین‌الملل است، زیرا همچنان مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

پرایس درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: همانطور که گفتیم آماده ایم تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنیم. ایرانی‌ها این را می‌دانند. این چیزی است که ۱+۵ می‌داند. این چیزی است که ما کاملاً در مورد آن صحبت کرده ایم. این اساساً فرمولی است که در سال ۲۰۱۵، زمانی که توافق انجام شد، در سال ۲۰۱۶ زمانی که توسط گروه ۱+۵ و ایران اجرا شد، مناسب تشخیص داده شد. ما آماده‌ایم تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنیم، البته وقتی که ایران خود را در محدوده‌های برجام از نظر راستی‌آزمایی و نظارت دقیق قرار دهد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...