نسخه چاپی

مدیر مركز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی معرفی شد

مدير مرکز رسيدگي به امور مساجد خراسان جنوبي معرفي شد

مدیر مركز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند معرفی شد.

به گزارش نما ، در این مراسم حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم به عنوان مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در هفت ماه گذشته قدردانی شد.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی بتازگی با حکم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به عنوان امام جمعه موقت بیرجند منصوب شد و مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در این مراسم گفت: باید در مساجد همراهی و همکاری با ولایت و امام جمعه را تمرین کنیم.

حجت الاسلام مطهری‌مقدم افزود: حوزه مسجد و مدیریت آن جای رییس و مرئوس نیست و همه خادم مسجد هستند.

وی بیان کرد: مردم باید بتوانند از مسجد اقامه قسط و عدل را داشته باشند و مسجدی که نتواند هدایتگر برای جامعه باشد اسمی از اسلام و قرآن بیشتر باقی نخواهد ماند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: در مساجد علاوه بر اقامه ارکان نماز باید در مباحث فکری، فرهنگی و اعتقادی همراه با امام جمعه باشیم و جایگاهی که این موضوع را باید تمرین کنیم، مساجد است.

وی اظهار داشت: هدف و غایت اصلی عالم که ذوب شدن در ولایت الله و ولایت ولی الله است را باید تمرین کنیم مسجد طراز اسلامی را بنا بر گفتمان امام و رهبری احیا کنیم زیرا انقلاب کردیم که حکومت اسلامی را به دست امام زمان (عج) برسانیم.

حجت الاسلام مطهری‌مقدم افزود: براساس فرمایشات امام راحل ما باید امور را از مساجد اداره کنیم و امید است به اندازه وسع و توانمان در این مسیر زمینه را فراهم کنیم تا مسجد زمینه‌ساز هدایت جامعه باشد.

مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی هم گفت: چنانچه مسجد شایستگی خود را پیدا کند هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از عهده مسوولان، مردم و جامعه برداشته می‌شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: تا زمانی که کارهای ما منجر به احیای خانه‌های خدا نشود، ابتر خواهد بود و مساجد باید محور جامعه‌سازی باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه خیلی از حرکت‌های فرهنگی ما در دهه‌های گذشته با محوریت مسجد نبوده لذا به همین خاطر این مهم ابتر مانده و در حوزه فرهنگ به سمت فرهنگ غرب و امکانات زاییده تفکر غربی رفته‌ایم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: ظرفیت مسجد بسیار بالاست ولی خدمت به مسجد در بین مسوولان حداقل است.

وی گفت: بنا به نظر مقام معظم رهبری مساجد باید زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها اداره شود اما مساجد استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی از گذشته زیر نظر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اداره می‌شد که نماینده ولی فقیه در استان صلاح دانستند همین نوع اداره دنبال شود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: باید بستر را در مساجد برای حضور جوانان فراهم کنیم تا زمینه‌ساز ارتقای اعتقادات دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...