نسخه چاپی

یاد چهار معلم تربیت بدنی شهید خراسان جنوبی گرامی داشته شد

ياد چهار معلم تربيت بدني شهيد خراسان جنوبي گرامي داشته شد

نام و یاد چهار معلم تربیت بدنی شهید خراسان جنوبی در اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت این استان گرامی داشته شد.

به گزارش نما ،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز یکشنبه در این یادواره گفت: با توجه به اهمیت پرورش خلق و خوی پهلوانی در جامعه طبق تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان، ورزش‌های پهلوانی در مدارس استان آموزش داده می‌شود.

محمدعلی واقعی افزود: خلق و خوی پهلوانی در ذات ایرانی‌ها نهفته است و نمونه بارز آن را در ایام کرونا و مطرح شدن کمک‌های مومنانه توسط مقام معظم رهبری با همت مردم شاهد بودیم.

وی گفت: منش پهلوانی در دل‌نوشته‌های شهدا به‌خوبی نمایان بوده و این موضوع مهم در منش و ‌سیره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز کاملا مشهود است.

مدیرکل آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، برای خدا اندیشیدن، عمل کردن و در مسیر خدا ایستادگی کردن را مهمترین شاخصه و سیره عملی شهید سلیمانی ذکر کرد و افزود: وصیت‌نامه سردار سلیمانی باید به عنوان منشور تربیتی در بین جامعه دانش‌آموزی تبیین شود.

وی گفت: ما میراث‌دار خون شهدا هستیم و باید یادمان باشد که اگر امنیت و آسایش داریم مبین همین ایثارگری‌ها است.

واقعی اضافه کرد: از بین ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس پنج هزار شهید معلم داشتیم‌ و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز که از این تعداد ۷۳ معلم از معلمان تربیت بدنی بودند و خراسان جنوبی چهار شهید تربیت بدنی را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس چون دفاع مقدس بود، شهدا قشربندی و سطح‌بندی نشدند و همه لبیک گفتند و داوطلبانه حضور یافتند لذا جلوه‌هایی از ایثار را خلق کردند که این انقلاب تضمین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه از جبهه به عنوان دانشگاه یاد می‌شود مرهون همین است و نسلی را تحویل جامعه داد که درخت تناور انقلاب را پربار کرد.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و نام‌گذاری این روز به نام تکریم مادران و همسران شهدا افزود: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون مادران و همسران صبوری است که با تاسی از حضرت زینب کبری (س)، ثمره یک عمر زندگی را برای دفاع از کیان و ناموس اسلام و امت اسلامی به جبهه فرستادند و در شهادت آنان صبرکردند تا بیرق ولایت همچنان برافراشته بماند.

واقعی گفت: وظیفه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال و ترویج دهیم و اقدامات خوبی انجام شده اما باید ادامه یابد.

وی بیان کرد: نسیل امروز باید پیام‌رسان خون شهدا باشد و مناسبت‌های اینگونه را پررنگ برگزار کنند تا این فرهنگ نسل به نسل به یادگار بماند.

شهیدان عباسعلی نجفی، سید هاشم کوشه‌ای، محمد سرحدی و علیرضا درخشان شهدای تربیت بدنی خراسان جنوبی هستند.

۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...