نسخه چاپی

آموزش و امتحانات مجازی دیگر معنایی ندارد

عکس خبري -آموزش و امتحانات مجازي ديگر معنايي ندارد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌: اكنون كه فضای مناسبی برای آموزش ایجاد شده است نباید خانواده‌ها را دچار تردید كنند؛ آموزش و امتحانات مجازی دیگر معنایی ندارد.

به گزارش نما، احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: دوسال آموزش‌های مجازی ضربه‌های زیادی به ما زده است،لذا نمی توان به بهانه هایی آموزش حضوری را تعطیل کرد.

وی ادامه داد: شخصا در بازدیدهای میدانی که از چندین مدرسه داشته ام فضای مناسبی جهت آموزش و امتحانات حضوری وجود دارد از سویی دیگر برخی از مدارس با توجه به جمعیت آموزش را در دو نوبت ارائه می‌کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به برخی از اظهارات در مورد سویه جدید بیماری کرونا سردرگمی در بین اولیا ایجاد شده است گفت: اکنون که فضای مناسبی برای آموزش ایجاد شده است نباید دوستان خانواده‌ها را دچار تردید کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه سطح شیوع بیماری در کشور کاهش یافته و تا حدودی کنترل شده است، امیدواریم بتوانیم با رعایت شیوه نامه‌ها آموزش را به صورت مستمر داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه فضای خوبی ایجاد شده است آموزش و امتحانات مجازی دیگر معنایی ندارد ضمن اینکه برخی از کلاس‌ها هم خلوت است از سوی دیگر ما ۹۳ هزار کلاس درس در کشور داریم که زیر شانزده دانش آموز دارند.

وی ادامه داد: در برخی از شهرها و شهرستان‌ها که جمعیت کمتری وجود دارد و دسترسی مطلوب نیز به فضای مجازی وجود ندارد آموزش‌ها حضوری است و مشکلاتی ایجاد نشده است.

فلاحی در پاسخ به این سوال که با توجه به سویه جدید بیماری و این ادعا که این سویه واکسن گریز بوده است گفت: اگرچه که سرعت انتشار این بیماری بالاست، اما میزان آسیب‌های کمتری را دارد و با رعایت پروتکل‌ها می‌توان از آموزش حضوری بهره‌مند شد، اما به طور کلی این‌ها مواردی نیست که به واسطه آن بتوانیم آموزش حضوری را تعطیل کنیم.

وی در مورد آمارهای منتشر شده از ایتلای دانش اموزان گفت: آماری از ابتلای دانش اموزان در محیط مدرسه گزارش نشده است اگرچه برخی از گزارشات نیز وجود دارد که آن‌ها نیز قابل بررسی است، اما با توجه به اینکه شخصاً با بدنه‌ی آموزش و پرورش و دانشگاه در ارتباط هستم صحت برخی از این آمار را تایید نمی‌کنم.

وی در مورد برخی از اعتراضاتی که توسط فرهنگیان در مورد لایحه رتبه بندی صورت گرفته است گفت: لایحه رتبه بندی تصویب شده است و برخی از اعتراضاتی که از سوی کانون منحل شده معلمان انجام گرفته است مشخص است که از بیرون کشور جهت دهی می‌شود، چرا که فرهنگیان ما آگاه‌تر از این هستند که با این تحریکات بخواهند تجمع کنند.

فلاحی گفت: مجلس همواره دغدغه فرهنگیان را داشته است هیچ جلسه‌ای در کمیسیون نبوده است که در مورد فرهنگیان نباشد، توصیه من این است هوشیار باشند تا کسانی اینان از نجابت و کرامت و جایگاه استفاده و فضای جامعه را ملتهب کنند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...