نسخه چاپی

بذر ناامیدی و یأس در جامعه استراتژی اصلاح طلبان در مقابل دولت رئیسی

جامه گشاد دلسوزی بر تن عاملان 8 سال عقب گرد كشور

عکس خبري -جامه گشاد  دلسوزي بر تن عاملان 8 سال عقب گرد کشور

دعای شرق مبنی بر سكوت اصلاح طلبان در حالی مطرح می شود كه این جریان در طول 8 سال گذشته در برابر ناكارآمدی و ناتوانی دولت گذشته روزه سكوت می‌گرفتند و دائم كوتاهی‌های دولت در برابر جامعه را توجیه می‌كردند، اما با روی كار آمدن دولت جدید شمشیر را از رو بستند و به بهانه های مختلف دولت سیزدهم را مورد هجمه قرار داده و می‌دهند

شیما محمدی- "اصلاح‌طلبان شیوه تخریب دولت را پیش گرفتند و بر موج نارضایتی‌های معیشتی مردم سوار شدند، در حالی که عمدتا خود آنان باعث این مشکلات شدند. این افراد با انتقاد تخریبی، انگ‌زدن به اعضای دولت رئیسی، هوچی‌گری و سوءاستفاده از ابزار لجام‌گسیخته فضای مجازی، به دنبال آن هستند که مانع توفیق دولت شوند و می‌خواهند با این کار خشنودی بیگانگان را جلب کنند”
این جملات بخشی از سخنان سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با خبرگزاری مهر بود که روزنامه اصلاح طلب شرق به آن واکنش نشان داد و نوشت:" منظور میرسلیم از واژه‌هایی از‌جمله «انتقاد تخریبی»، «انگ‌زدن» و «هوچی‌گری» چیست و کدام‌یک ‌از اصلاح‌طلبان به این‌ انتقادها دست زده‌اند؟ به نظر می‌رسد میرسلیم طبق عادت اصولگرایان دیواری کوتاه‌تر از اصلاح‌طلبان پیدا نکرده است و کوشیده منویات ذهنی خود را به هر وسیله‌ای به اصلاح‌طلبان نسبت دهد."
این روزنامه در ادامه می نویسد: "‌اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف، سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند. برخی می‌گویند این سیاست سکوت ناشی از جلوگیری از هرگونه تضعیف دولت در شرایط بحرانی کشور است. "
این سخنان از جانب روزنامه ی اصلاح طلب شرق در حالی مطرح می شود که تخریب دولت سیزدهم از زمانی شروع شد که وزرای دولت جدید کمتر از یک هفته بود که از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته بودند و هیچ عقل سلیمی در آن زمان اندک انتظار نداشت که هیئت وزیران یک هفته‌ای و یک‌شبه مشکلات کشور را حل و فصل کند ، اما از آنجا که دعوا‌های جناحی و حزبی اولویت اساسی این جریان بود، آنها تمامی تلاش خود را برای به بن‌بست کشاندن سیاست‌های مختلف دولت که با هدف کنترل گرانی، تورم، رکود، بیکاری و ... بود به کار بستند،تا جایی که گویی دولت سیزدهم، بهشتی را از روحانی تحویل گرفته و امروز در روزهای آخر مسئولیت اوضاع را خراب کرده است. آن چیز که در پروژه ی رسانه های اصلاح طلب مشهود بود اجرای پروژه ناامیدسازی مردم در مقابل امید شکل گرفته مردم به تحول‌آفرینی دولت رئیسی بود. جریان اصلاح طلب امیدوار بود تا با دلسرد کردن مردم از سیاست های دولت جدید و با ایجاد نارضایتی از وضع موجود بتواند شورش های خیابانی را در کشور کلید بزند در ادامه تنها به بخش کوچکی از سخنان اصلاح طلبان برای ناامید سازی جامعه می پردازیم:
در اوایل روی کار آمدن دولت سیزدهم وقتی آقای رئیسی برخلاف رئیس جمهور مورد حمایت اصلاح طلبان که در مدت زمان بروز کرونا تنها از منزل به دفتر پاستور و بالعکس نقل مکان می‌کرد و ترجیح می‌داد به جای اینکه در میانه میدان و در بین مردم ظاهر شود و از مشکلات آنان با خبر بشود به استراحت بپردازد به میان مردم رفت و با آنها به گفتگو پرداخت و حتی با توجه به شدت خطر کرونا به غسالخانه بهشت زهرا (س) رفت مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی حرکت های رئیس جمهور را نمایشی خواند و گفت: "اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی (ره)، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت زهرا (س)، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنج‌شنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میر‌های کرونایی را به طرف صفر شدن ببرند، در غیر این صورت دولت سیزدهم هم می‌شود مثل دولت‌های دیگر، مخصوصاً دولت‌های نهم و دهم که محور اصلی آن‌ها نمایش بود"
مصطفی هاشمی‌طبا، پس از رای اعتماد وزرای دولت سیزدهم گفت: " معلوم است که نمی‌توانند این کار‌ها را انجام دهند. به عبارت دیگر هیچ کدام از این برنامه‌ها نه تحقق پیدا می‌کند و نه فایده‌ای دارند، البته کسان دیگری هم بیایند این کار‌ها را نمی‌توانند انجام دهند. من صحبت‌های وزرا را در زمان جلسات رأی اعتماد رصد کردم، برنامه‌های اعلامی آن‌ها برنامه‌های کپی- پیست"
محمدصادق جوادی‌حصار از جمله فعالین اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه اعتماد بدون اشاره به آوار‌هایی که از دولت گذشته بر سر دولت رئیسی وارد شده، گویا انتظار معجزه در مدت زمان اندک را از دولت جدید دارد گفت: «امروز بیش از سه ماه از آغاز به کار دولت جدید و ایجاد این شرایط گذشته، اما آیا تغییری در وضعیت معیشتی ملت، وضع تورم و رکود بازار و مراودات بین‌المللی و تعاملات اقتصادی کشور ایجاد شده است؟ ما امیدواریم تغییری ببینیم، اما تاکنون که اتفاقی نیفتاده است، بنابراین می‌توان در این نوع نگاهی که قائل بود بر اینکه پای صندوق نرویم تا حاکمیت یکدست و از این طریق مشکلات حل شود، تشکیک کرد.»
محمدرضا خباز، از جمله فعالین اصلاح طلب هم گفت: "دولت هیچ برنامه‌ای برای اصلاح اقتصاد کشور ندارد. از دولت آقای رئیسی برنامه ندیدیم، آنچه دیدیم شعار، آمال و آرزو بوده است. درواقع نوعی گفتاردرمانی است"
سهیلا جلودارزاده، نماینده سابق مجلس: "مردم به خاطر حفظ تمامیت ارضی اعتراض خیابانی گسترده نمی‌کنند و این موضوع مهم معلوم نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد"
محمودصادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم: "دولت با روش فعلی نمی‌تواند مشکلات معیشتی مردم را سروسامان دهد و در ماه‌های آینده باعث تشدید این اعتراضات می‌شود"
نمونه هایی از این دست آنقدر زیاد است که نمی توان به همه ی آنها پرداخت. ادعای شرق مبنی بر سکوت اصلاح طلبان کاملا خلاف واقع است البته این سکوت در 8 سال دولت روحانی کاملا وجود داشت به گونه ای که این جریان دربرابر عملکرد بسیار ضعیف و کوتاهی های مستمر دولت در برابر مردم کاملا سکوت می کرد و حتی در بسیاری از موارد به توجیه آن می پرداخت اما با روی کار آمدن دولت جدید شمشیر را از رو بست و به بهانه های مختلف دولت سیزدهم را مورد هجمه و تخطئه قرار داد

۱۴۰۰/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...