نسخه چاپی

بیرانوند: انتقاد از اسكوچیچ؟ باید از او تمجید شود/ امیدوارم ركوردم را بشكنم

عکس خبري -بيرانوند: انتقاد از اسکوچيچ؟ بايد از او تمجيد شود/ اميدوارم رکوردم را بشکنم

بعد از حضور علیرضا بیرانوند در برنامه ماه عسل بود كه زندگی توأم با سختی او سوژه عام و خاص شد و خیلی‌ها زندگی دروازه‌بان تیم ملی را برای رسیدن به اهداف‌شان به‌عنوان الگو انتخاب كردند.

به گزارش نما، بعد از حضور علیرضا بیرانوند در برنامه ماه عسل بود که زندگی توأم با سختی او سوژه عام و خاص شد و خیلی‌ها زندگی دروازه‌بان تیم ملی را برای رسیدن به اهداف‌شان به‌عنوان الگو انتخاب کردند. بیرانوند که در 15 سالگی و به تنهایی از زادگاه خود به تهران آمد تا در کنار کارگری، فوتبال هم بازی کند، مورد توجه اهالی سینما نیز قرار گرفت تا زندگی او تبدیل به یک فیلم سینمایی شود. در ابتدا پوران درخشنده، کارگردان مشهور و باتجربه سینما قصد داشت زندگینامه بیرانوند را تبدیل به فیلم سینمایی کند که این اتفاق رخ نداد.

او درباره دلایل رسیدن به این ذهنیت می‌گوید: «بیرانوند و اتفاق‌هایی که در زندگی‌اش افتاده برای من جذاب است و دروازه‌بان تیم ملی همیشه یک باید جلوتر از خودش دارد و تلاش می‌کند تا به آن برسد و این برای من جذابیت داشت و فکر می‌کنم مردم همین سختکوشی او را دوست دارند»

با این حال قرعه به نام پوران درخشنده نیفتاد و این مرتضی ‌علی عباس میرزایی بود که به‌عنوان یک کارگردان جوان توانست فیلم زندگی بیرانوند را بسازد و البته متن آن را نیز خودش بنویسد.

درباره انتخاب نام این فیلم نیز که تهیه‌کنندگی آن بر عهده مجید برزگر است، حرف و حدیث‌هایی مطرح بود اما میرزایی نام «بیرو» را انتخاب کرد که با نام مخفف نام خانوادگی دروازه‌بان تیم ملی نیز همخوانی دارد. خیلی‌ها در فوتبال ایران و همچنین تیم ملی، بیرانوند را «علی بیرو» صدا می‌زنند و نام فیلم هم از این موضوع نشأت گرفته است.

فیلم سینمایی «بیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، درباره زندگی توأم با مشکلات دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا بیرانوند است. این فیلم تلاش‌های یک نوجوان علاقه‌مند به فوتبال را برای رسیدن به سکوهای جهانی نشان می‌دهد. فیلم تلاش دارد تا امید را در بین نوجوانان زنده کند و نمونه‌ای را برای آنها به تصویر بکشد. نمونه‌ای که می‌تواند الگویی برای تمام آنها باشد و بتواند توأم با سختی‌ها، زندگی و آسایش فعلی بیرانوند را نیز به تصویر بکشد.

اما یک خبر جالب درباره سینما که به علیرضا بیرانوند نیز مربوط می‌شود. هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر متشکل از «بهروز افخمی»، «اسماعیل بنی‌اردلان»، «پوران درخشنده»، «حسین زندباف»، «مجید شاه‌حسینی»، «اسفندیار شهیدی» و «محمدحسین نیرومند» که کار بازبینی آثار متقاضی حضور در جشنواره را از دهم آذر آغاز کرده بودند، به کار خود پایان دادند. بر این اساس از سوی مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اسامی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. در میان این 22 فیلم، نام «بیرو» هم دیده می‌شود.

علیرضا بیرانوند در این باره می‌گوید: «از اهالی سینما تشکر می‌کنم. همین که فیلم زندگی من را دیده، درباره‌ام صحبت کرده و چنین اتفاق بزرگی افتاده برای بنده جالب است و امیدوارم لیاقت لطف دوستان را داشته باشم.»

آیا فیلم بیرانوند چشم به دریافت جایزه در جشنواره را دارد؟ او می‌گوید: «ما کجا و سیمرغ بلورین کجا؟ نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم چون سررشته‌ای در سینما ندارم. سیمرغ بلورین نمی‌خواهم، فقط خوشحالم که فیلم «بیرو» وارد جشنواره شد و باز هم از هیأت انتخاب‌کننده تشکر می‌کنم. قرار هم هست که در یکی دو سکانس حضور داشته باشم.»

انتخاب فیلم «بیرو» در جمع 22 فیلم نهایی جشنواره شاید باعث شود تا در آینده نیز فیلم‌های ورزشی دیگری ساخته شود و کارگردان‌ها از ساخت چنین فیلم‌هایی استقبال کنند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
منبع: روزنامه ایران ورزشی

۱۴۰۰/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...