نسخه چاپی

زاكانی: بیشتر از هر زمانی به مشی پهلوانی نیازمندیم

عکس خبري -زاكاني: بيشتر از هر زماني به مشي پهلواني نيازمنديم

شهردار تهران با برشمردن سجایای اخلاقی شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه‌ای كه سختی‌ها، تحمل را كم كرده است.

به گزارش نما، آیین جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون اجتماعی شهردار تهران، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار منطقه ۲۰، فرماندار ویژه شهری، رئیس فدراسیون کشتی و چند تن از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان سابق ورزش کشور برگزار شد.

زاکانی در این مراسم اظهار کرد: زورخانه نماد پهلوانی و ورزش پهلوانان است‌ و گلریزان، آیین جوانمردی و گذشت در راستای دستگیری است.

شهردار تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)، سالگرد شهادت شهید سلیمانی و سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی است، افزود: این ایام پیام‌های متعددی برای ما دارد و این مکان و مراسم برای ما یادآور مسئولیت های بزرگی است. یادم می‌آید که پدرم می‌گفت مرحوم تختی ماهانه یک دریافتی از کارخانه سیمان ری داشت و در بعضی اوقات کل آن دریافتی را همان جا توزیع می‌کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز نام تختی بزرگ است به این‌ دلیل است که تختی چیزی را برای خودش نخواست. وقتی حادثه بوئین زهرا اتفاق افتاد همه را به یاری طلبید و دستگیری کرد. همچنین اگر می‌بینیم که همه عالم در داغ شهید سلیمانی می‌سوزند به این دلیل است که او نیز همه وجودش را وقف امنیت، اعتلای دین و ارزش‌ها کرد.

شهردار پایتخت اضافه کرد: امروز پیشکسوتانی گرد هم آمدند تا دستگیری و کمک کنند، افرادی که دارای خیر و کمالات، هنر و حرفه هستند و میدان‌دارند آمده‌اند تا دست به دست هم دهند و گره‌ای از زندگی ایتام باز کنند. این مراسم، مراسم گلریزان است اما با یاد و نام شهید سلیمانی و برای ایتام.

زاکانی افزود: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است. باید خودمان دست به دست هم دهیم با کمک و دستگیری که انجام می دهیم زمینه را برای دستگیری خودمان از سوی حضرات ائمه و اهل بیت فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بزرگی و آوازه ری مانند گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ بدرخشد و قبله بودن ری روز به روز تشدید شود.

گفتنی است در پایان این مراسم آیین گلریزان برای کمک و دستگیری از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد. پس از مراسم گلریزان نیز با حضور شهردار پایتخت از خانواده‌های معظم شهیدان محمدوحید زمانی‌نیا و سعید انصاری، تقدیر و تکریم شد. همچنین در این مراسم از سوی قهرمانان و پهلوانان شال پهلوانی به علیرضا زاکانی اهدا شد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...