نسخه چاپی

پیكرهای پاك چهار شهید گمنام وارد بوشهر شد

پيکرهاي پاک چهار شهيد گمنام وارد بوشهر شد

پیكرهای پاك چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز یكشنبه در آیینی با استقبال شماری از مردم و مسئولان در فرودگاه بین المللی وارد بوشهر شدند.

به گزارش نما ،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از مجموع این شهیدان ۲ شهید  ۱۷ و ۲۳ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در شلمچه و  ۲ شهید نیز ۲۱ و ۳۲ ساله مربوط به عملیات بدر در شرق دجله است.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: در بوشهر ویژه برنامه‌‎های مختلفی با حضور پیکرهای این شهدا برگزار می‌شود که شاخص‎ترین آن آیین وداع با این شهدا همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی این آیین‌ با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تصمیم بر این شد تا پیکر شهدا زودتر وارد استان بوشهر شود.

غریبی عنوان کرد: مراسم تشییع پیکرهای این شهیدان ۱۶ دی ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بسیج مرکزی بوشهر برگزار و پس از آن ۲ شهید برای تشییع و خاکسپاری به روستای شیرینو در کنگان و ۲ شهید نیز به شهر تنگ ارم دشتستان منتقل می‌شود.

وی افزود: تاکنون در ۶۵ نقطه استان بوشهر پیکرهای پاک ۱۶۲ شهید گمنام دفن شده اند که از این شمار هویت ۲ شهید شناسایی شده است.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...