نسخه چاپی

معین الدین سعیدی در گفتگو نما:

یارانه‌ها دو برابر هم شود مردم نمی‌توانند یك شانه تخم مرغ بخرند

عکس خبري -يارانه‌ها دو برابر هم شود مردم نمي‌توانند يک شانه تخم مرغ بخرند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مردم را در این زمینه قانع كند.

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: مطرح شدن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف جراحی اقتصادی است، اما زمانی این کار به خوبی محقق می‌شود که اقناع سازی کامل در جامعه شکل گیرد و مردم به این نتیجه برسند که در ازای ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است دولت یک سری حمایت‌ها از آنان داشته باشد.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ گونه اقناع سازی از سوی دولت انجام نشده و مردم باید بدانند اگر قرار است ارز دولتی حذف شود و آنان کالا‌های اساسی را گران‌تر خریداری کنند، قرار است دولت چه حمایت‌هایی را از آنان داشته باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت دولت باید حمایت همه جانبه از معیشت دهک‌های پائین جامعه باشد،گفت: ما قبول داریم مبنای اقتصادی ارز ترجیحی ایراد دارد و ارز ۴۲۰۰ تومانی منشأ رانت و فساد برای عده‌ای خاص شد، اما باید با رانت خواران مقابله کرد و لازم نیست که برای رفع این مشکل به کلی ارز ترجیحی را کنار گذاشت.

سعیدی تأکید کرد: البته شاید ضرورت داشته باشد که روزی این اتفاق یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق بیفتد، اما لازم است پیش از اجرای این کار، اقناع سازی مردم اتفاق بیفتد. متأسفانه از زمانی که بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده است، شاهد گرانی برخی کالا‌ها همچون تخم مرغ هستیم و با این رویه قیمت بسیاری از کالا‌های دیگر هم گران خواهد شد.

وی افزود: برخی از دولتمردان گفته اند که در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه‌ها افزایش می‌یابد که باید گفت یارانه در سال ۸۹، ۵۰ دلار بود، اما الان با یارانه ۴۵ هزار تومانی حتی نمی‌توان یک دبه ماست خریداری کرد و اگر یارانه دو برابر هم شود، مردم نمی‌توانند یک شانه تخم مرغ بخرند.

نماینده مردم چابهار گفت: بر این اساس چنین سیاست هایی، اشکالاتی را به همراه خواهد داشت مگر اینکه بستر‌های لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود و لازم است مردم قانع شوند و به آنان توضیح داده شود که با حذف ارز ترجیحی، آورده مشخصی به حساب آنان واریز خواهد شد و این رقم باید به حدی باشد که کفاف حداقل‌های معیشتی مردم را بدهد. در این صورت مردم خودشان از این کار استقبال می‌کنند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...