نسخه چاپی

محمدجواد عسكری در گفت و گو با نما:

حذف ارز ترجیحی نباید موجب كوچك شدن سفره مردم شود

عکس خبري -حذف ارز ???? نبايد موجب کوچک شدن سفره مردم شود

رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس با بیان اینكه ما در حال حاضر ارز 4200 تومانی را به نهاده‌های كشاورزی ارائه می دهیم، گفت: متاسفانه یك عده انگشت شماری مشغول سودبردن از ارز 4200 تومانی هستند و ضررش به جیب مردم می‌رود، نگاه ما بر این اساس است كه نباید در پی اصلاح حذف ارز 4200 تومانی سفره مردم و تولیدكنندگان محصولات كشاورزی كمرنگ شود.

محمدجواد عسکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «نما»، با اشاره به اصلاح ارز 4200 تومانی در کشور گفت: دو نرخی شدن ارز ذاتا فسادزا است.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم نظارت از گذشته فساد در حوزه دو نرخی بودن ارز نهادینه شده و حتما ما باید در این بخش چاره اندیشی کنیم.

این نماینده مجلس اظهارداشت:البته حتما باید برای اصلاح ارز 4200 تومانی و تک نرخی شدن ارز، زیرساخت‌های کشور مهیا باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس تاکید کرد: ما دراین بخش باید دو کار را مدنظر قراردهیم یک اینکه اگر خواستیم ارز 4200 تومانی را اصلاح و ارز را تک نرخی کنیم، زیرساخت ها در کشور مهیا باشد یعنی ما برای تک نرخی کردن ارز باید همه نیازمندیهایمان اعم از نهادهای دامی، مرغ، تخم مرغ و گوشت مورد نیازمان را برای حداقل یک دوره شش ماهه دپوشده و آماده کنیم تا در صورتی که تنشی در بازار ایجاد شد بتوانیم به راحتی بازار را پوشش بدهیم.

این نملاینده مجلس ادامه داد: نکته دیگر این است که اگر خواستیم ارز را تک نرخی کنیم باید همه دستگاه های متولی در سطح کلان کشور یک هماهنگی و هم افزایی باهم داشته باشند.لذا باید سازوکارها و زیر ساخت ها در بخش مختلف مدنظر قرار گیرد و یک فضای اقناعی در افکار عمومی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر ارز 4200 تومانی را به نهاده‌های کشاورزی ارائه می دهیم، بیان داشت: متاسفانه یک عده انگشت شماری مشغول سودبردن از ارز 4200 تومانی هستند و ضررش به جیب مردم می‌رود و مردم دچار مشکل می‌شوند بنابراین نگاه ما بر این اساس است که نباید در پی اصلاح حذف ارز 4200 تومانی نیز سفره مردم و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کمرنگ شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...