نسخه چاپی

آفتاب یزد: مردم به شدت از روحانی و اصلاح‌طلبان ناراضی هستند

عکس خبري -آفتاب يزد: مردم به شدت از روحاني و اصلاح‌طلبان ناراضي هستند

روزنامه اصلاح‌طلب معتقد است مردم كلا از اصلاح‌طلبان بریده‌اند و همین، اصلاح‌طلبان را به انزوا كشانده است.

به گزارش نما، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی نوشت: شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰ دوران جدیدی را برای آنها رقم زده که شاید شاکله اصلی این دوران انزوا و به حاشیه رانده شدن است چرا که حالا و با گذشت بیـش از ۱۰۰ روز از روی کار آمـدن دولت سیزدهم، هیچ صدای رسایی از اصلاح‌طلبان شنیده نمی‌شـود؛ ماجرا از این قرار بود که با آغاز رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که از هیچ لیستی در انتخابات اسفند ۹۸ حمایت نمی‌کند، اما برخی از احزاب قدرت محور جریان اصلاحات با ارائه لیسـت سعی کردند تا حداقل کرسی‌های اصلاح‌طلبان مجلس دهم را تثبیت کنند که چنین نشد و شکسـتی نسـبی را برای جریان اصلاح‌طلب به بار آوردند.

در انتخابات ریاست جمهوری هم برخی احزاب اصلاح‌طلب به حمایت از عبدالناصر همتی پرداختند، ولی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان خلاف انتخابات ۹۶ حاضر به حمایت از همتی نشدند . از طرف دیگر لیستهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر در اکثر کلانشهرهای کشور شکست خورد و همه این مسائل دست در دست هم داد تا اصلاح‌طلبان در سخت‌ترین شرایط خود از سال ۷۶ به امروز قرار بگیرند چرا که باید دوران جدیدی فعالیت خود را آغاز کنند.

علـی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص به آفتاب یزد گفت: «اصلاح‌طلبان به دلیل رویکرد دولت سیزدهم به حاشیه رانده نشـدند بلکه به‌خاطر عملکرد دولت دوازدهم به حاشیه رانده شده‌اند. بنابراین اتفاقی که در دولت دوازدهم رخ داد به شدت مردم را هم از دولت و هم از کسانی که باعث و بانی روی کار آمـدن آقای روحانی بودند ناراضی و ناراحت کرد. اصلاح‌طلبان دلیل اصلی روی کار آمدن دولت روحانی بودند و ‌اشکال کار دقیقاً همین جاست که باعث می‌شود اصلاح‌طلبان نتوانند نقشی را که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ایفا کردند را مجدداً ایفا کنند.»

وی تصریح کرد: همین حالا هم در جریان اصلاح‌طلبی خیلی‌ها معتقدند که اگر به ما مجال داده شود تا کاندیدای خود را معرفی کنیم همچنان مردم از ما حمایت خواهند کرد. اما واقعیت این است که مردم کلا از اصلاح‌طلبان بریده‌اند.»

این فعال سیاسی افزود: وجود نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان نشان می‌دهـد که آنها هنوز هم می‌خواهند در انتخابات آینده نقشـی ایفـا کنند اما نقش تعیین‌کننده در انتخابات را مردم ایفا می‌کنند که آنها هم گوشه چشـمی به اصلاح‌طلبان ندارند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...