نسخه چاپی

بودجه سال ۱۴۰۱ بر فرض ادامه دار بودن تحریم ها تدوین شده است

عکس خبري -بودجه سال ???? بر فرض ادامه دار بودن تحريم ها تدوين شده است

سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت:این بودجه آن بیش برآورد هایی كه قبل تر مثلاً در فروش نفت در بودجه های قبل داشتیم را ندارد و بیشتر بر مبنای تحریم هایی است كه وجود دارد تنظیم شده است.

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به ضعف و قوت بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه های گذشته اظهار داشت: این بودجه آن بیش برآورد هایی که قبل تر مثلاً در فروش نفت در بودجه های قبل داشتیم را ندارد و بیشتر بر مبنای تحریم هایی است که وجود دارد تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: دولت در موضوعاتی اعم از اشتغال، بهره وری، مهار افزایش پایه پولی، نرخ تورم برنامه‌های خوبی در بودجه ۱۴۰۱ دارد که انشاءالله ما بتوانیم آن برنامه‌ها را در بودجه مورد پیگیری قرار دهیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت : همچنین دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کرده است که باید راهکاری برای جبران این ارز مدنظر قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ وی تاکید کرد: همچنین مواردی اعم از موضوع هدفمندی یارانه ها در بودجه ۱۴۰۱ نیاز به دقت زیادی دارد. البته ما باید در این بودجه باید درباره وضعیت یارانه ها و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نهایی کنیم

زارع بیان داشت: همچنین تلاش داریم در این بودجه پیش‌بینی‌های مدنظر قرار گرفته را واقعی تر کنیم.

وی تاکید کرد :در نهایت و در مجموع لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به بودجه های تدوین شده در گذشته مورد قبول تر است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا عدد فروش نفت در بودجه سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد و یا خیر گفت: عددی که دولت در رابطه با فروش نفت در لایحه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده نسبت به لایحه ۱۴۰۰ واقعی تر است، البته انشالله بتوانیم بیش از این نفت در سال آینده به فروش برسانیم.

وی تاکید کرد: با این حال قیمت فروش نفت ۶۰ دلار در بودجه محاسبه شده و در حال حاضر نفت ۶۷ دلار به فروش می‌رسد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...