نسخه چاپی

اسماعیل هنیه: ایران ركن مهم مقاومت است

عکس خبري -اسماعيل هنيه: ايران رکن مهم مقاومت است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأكید كرد كه این جنبش به مسئله اسرای فلسطینی اهتمام ویژه دارد و در پی آزادسازی آنان است.

به گزارش نما، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که مسئله اسرای فلسطینی برای این جنبش، یک مسئله ویژه ملی است.

هنیه با بیان اینکه حماس همیشه به نحوه آزادسازی اسرای فلسطینی می‌اندیشد، به شبکه خبری الجزیره گفت: «ادبیات حماس، مبتنی بر مفهوم مشارکت است».

وی گفت که همه در فلسطین باید بر اساس نقشه سیاسی و نقشه فعالیت مقاومتی تلاش کنند.

هنیه حماس را یک جنبش آزادیخواهانه و ملی‌گرا عنوان کرد که به هر کس، به اتحاد فلسطین باور داشته باشد، احترام می‌گذارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این جنبش در عرصه مقاومت و جهاد، در صدر قرار دارد، درباره «احمد یاسین» رهبر معنوی این جنبش، گفت: «روح مقاومت در احمد یاسین، وجود داشت و با بدن فلج خود، توانست انقلاب و انتفاضه به پا کند».

هنیه چندی پیش تأکید کرد که این جنبش، رژیم صهیونیستی را مجبور به معامله تبادل اسرا خواهد کرد.

وی گفت که حماس، چهار اسیر اسرائیلی را در اختیار دارد و اگر اگر این رژیم، حاضر به انجام این معامله نباشد، حماس نیز از طریق نیروهای خود، فشار را افزایش خواهد داد.

این مسئول حماس با بیان اینکه نبرد شمشیر قدس، شکست راهبردی نظریه بازدارندگی اسرائیل بود، تصریح کرد: «رژیم، در جریان شمشیر قدس، کاملا فلج شده بود. موشکهای مقاومت نیز به سراسر جغرافیای فلسطین رسیدند».

هنیه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، از مقاومت در فلسطین حمایت می‌کند، گفت که تهران حامی جنبشهای مقاومتی است که دشمن صهیونیستی را تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روابط حماس با ایران، سابقه ۳۰ ساله دارد، خاطر نشان کرد، ایران، طرح دفاعی را تأمین مالی کرد که پس از جنگ سال ۲۰۰۸، در غزه طراحی کردیم و مبلغ آن، ۷۰ میلیون دلار بود.

هنیه تصریح کرد: مسأله اسرا در رأس اولویت‌های جنبش حماس است و این جنبش برای پیشبرد این پرونده در دو مسیر حرکت می‌کند: نخست حمایت از نبردهای پایداری اسرا برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه در داخل زندان‌ها و ماندن در کنار این مبارزه و دوم تلاش برای آزادی کامل آن‌ها از زندان‌های اشغالگران.

جنبش حماس، پیشتر نیز، در سایه تعلل رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها، تصاویر چهار اسیر صهیونیست را منتشر کرد و هشدار داد که اگر اسرای فلسطینی آزاد نشوند، اسرای صهیونیستی هم رنگ آزادی را نخواهند دید.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...