نسخه چاپی

سوال از وزیر بهداشت در دستور كار مجلس قرار گرفت

عکس خبري -سوال از وزير بهداشت در دستور کار مجلس قرار گرفت

سوال مسعود پزشكیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسكو و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دستور كار مجلس قرار گرفت.

به گزارش نما، سوال مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در متن این سوال آمده است؛

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قبل از رأی اعتماد در کمیسیون تخصصی و صحن علنی تعهد کلامی دادند که در دانشگاه‌ها و مدیریت‌های آن بر مبنای قانون برنامه عمل خواهند کرد، اما برخی از موضوعات قابل قبول نیست.

بهرام عین‌اللهی در پاسخ به این سوال در صحن علنی مجلس گفت: به برنامه‌ای که به نمایندگان در رابطه با فعالیت وزارت بهداشت دادیم پایندیم.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم این برنامه‌ها توسط نمایندگان رصد خواهد شد. همواره خودم را مقید به اجرای برنامه های اعلامی می‌دانم. به صورت مداوم و مستمر عملکرد مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد رصد است.

مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس گفت: کسانی که در کار خصوصی هستند نمی‌توانند سکاندار خدمت به مردم در بخش بهداشت و درمان شوند.

وی تاکید کرد: سوال من این است کسی که صدمیلیارد کلینیک دارد و خارج از تعرفه‌ها کار می‌کرده، اگر سیستم را دست این آدم دهیم و بگویم دانشگاه علوم پزشکی را اداره کند، می تواند این مهم را عملیاتی کند؟ به اعتقاد بنده کسی که جلودار مردم می‌شود، اول باید خودش را اصلاح کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: قصد حاکمیت ارائه خدمات به مظلومین است. برخی افراد نمی‌توانند گره گشای مردم در این بخش باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکل کار این است وقتی منافع ما در خطر است افرادی را سر کار می‌آوریم که منافع ما را به خظر نیاندازند. فردی که کلینیک چند میلیاردی دارد و تعرفه خارج از عرف می‌گیرد آیا این فرد در سیستم دولتی تلاش می‌کند تا کسانی که در این سیستم هستند، درست کار کنند؟
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...