نسخه چاپی

قوانین جدید بازارهای صادراتی برای محصولات كشاورزی مشكل آفرین شده است

قوانين جديد بازارهاي صادراتي براي محصولات کشاورزي مشکل آفرين شده است

طالبی رحیق، رئیس كمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان گفت: قوانین جدید بازارهای هدف صادراتی برای محصولات كشاورزی مشكلاتی به وجود آورده است.

به گزارش نما ،خسرو طالبی رحیق در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان تمام بخش ها و شیوه نامه های که ابلاغ می شود را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌دهد تا در جریان قرار گیرند، گفت: بیشترین مباحث مربوط به کشاورزی است.

طالبی رحیق با بیان اینکه کمیسیون تجارت امسال ۶ جلسه رسمی برگزار کرده است، افزود: تعداد اعضای این کمیسیون ۳۸ نفر بوده و این کمیسیون در این مدت ۳۵ مصوبه داشته است.

وی با بیان اینکه کمیته فرش، امور گمرکی، توسعه صادرات با رویکرد شناسایی بازارهای جدید، فناوری اطلاعات، مدیریت واردات بازرگانی داخلی و کمیته حمل و نقل در این کمیسیون گنجانده شده است، گفت: عمده مشکلات فعالان این کمیسیون تعهد ارزی است.

تعهد ارزی عمده ترین مشکل فعالان اقتصادی
طالبی با بیان اینکه تعهد ارزی سال ۹۷ طی یک ماه اخیر مقرر بود حل و فصل شود، گفت: با رئیس سازمان توسعه تجارت در ارتباط هستیم و جلسه تشکیل شده تا این مسئله حل و فصل شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه قضیه تعهد ارزی سال ۹۷ هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود، گفت: با قوانین جدید بازارهای هدف صادراتی برای محصولات کشاورزی مشکلاتی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات باید در مسیری کوتاه خواسته طرف مقابل را اجرا کنند.

طالبی با بیان اینکه پروتکل اعلامی اوراسیا خواستار تایید سلامت محصولات است، گفت: تمام استان‌ها باید متحد شوند و سریعتر کارها را انجام و مشکلات را حل و فصل کنند.

صادر کننده برای ارسال محموله خود با توجه به پروتکل های اعلامی دچار مشکلاتی شده است

وی با بیان اینکه صادر کننده برای ارسال محموله خود با توجه به پروتکل های اعلامی دچار مشکلاتی شده است، گفت: مشکلات ایجاد شده باید حل شود هرچند به آسانی حل شدنی نیست.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه حتی برای بارگیری محصول در یک کامیون هم پروتکل تعریف شده در حالیکه برخی کالاهای صادراتی فاسدشدنی است، گفت: باید ساز و کارها مشخص شود.

دیگر نمی شود محصول را از سرزمین در گونی و به صورت فله جمع و به کشور هدف صادر کرد
طالبی با یادآوری اینکه همدان از لحاظ بارانداز و نگهداری محصولات کشاورزی شاخص است و اگر پایانه صادراتی جامع و کامل داشته باشد برای صادرات محصولات کشاورزی موقعیت بهتری خواهد داشت، گفت: دیگر نمی شود محصول را از سرزمین در گونی و به صورت فله جمع و به کشور هدف صادر کرد.

وی با بیان اینکه با ۲۵ درصد اضافه شدن هزینه حمل و نقل، صادرات با مشکل مواجه شده است، گفت: حتی در توزیح داخلی هم این افزایش قیمت‌ها مشکل‌ساز شده است.

طالبی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل امری اجتناب ناپذیر است.

بازار 

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...