نسخه چاپی

۷۰ درصد محصولات كشاورزی كشور در ۱۵ استان تولید می‌شود

?? درصد محصولات کشاورزي کشور در ?? استان توليد مي‌شود

مدیركل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه دستیابی به اقتدار غذایی شعار اصلی وزارت جهاد كشاورزی در دولت سیزدهم است، گفت: ۷۰ درصد محصولات كشاورزی در ۱۵ استان كشور تولید می‌شود كه حمایت و توجه ویژه به این استان‌ها امری ضروری است.

به گزارش نما ،هوشنگ محمدی روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج اظهار داشت:  ۷۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در ۱۵ استان تولید می‌شود که کردستان هم یکی از آنها است و بی شک با افزایش سطح اراضی آبی این استان شاهد افزایش تولید در آن طی سال‌های آینده خواهیم بود.

او گفت: تولید کنندگان بخش کشاورزی کشور با علم به اینکه شاید از تولید خود کمترین سود را ببرند همچنان در این عرصه به تولید مشغول هستند و در رنگین کردن سفره غذایی ۸۵ میلیون ایرانی نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: هرجایی تولید اتفاق می‌افتد دلال و واسطه‌گرانی هم حضور پیدا می‌کنند ولی امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که داریم دست دلالان را در بخش کشاورزی کوتاه و عدالت را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این بخش فراهم کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم در بخش کشاورزی تحقق اقتدار غذایی است، گفت: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان از مجرای اقتدار نظامی عبور کرده و در این حوزه در مجامع بین المللی حرف برای گفتن دارد.

محمدی با اشاره به اینکه برای دستیابی به اقتدار غذایی هم برنامه‌ریزی کردیم، افزود: دستیابی به اقتدار غذایی به معنای امنیت غذایی پایدار، ارز آوری برای کشور، تولید ثروت و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی داریم که بیش از ۹۵ درصد امورات کشاورزی کشور را انجام می‌دهند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دنیا کشاورزی شهری در حال جایگزین شدن کشاورزی سنتی است یعنی کشاورزی معیشتی به سمت اقتصادی پیش می‌رود.

محمدی اضافه کرد: با تغییر و تحولاتی که در بخش کشاورزی در حال شکل گیری است در آینده با تولید محصولات کشاورزی در آپارتمان‌ها و مکان‌های مختلف شهری از واردات بسیاری از کالاها در این بخش بی نیاز خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه پنج محور اساسی برای دستیابی به امنیت غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، گفت:  تدوین رصدخانه داده و اطلاعات کشاورزی، کشاورزی قراردادی، سنددار کردن اراضی کشاورزی، سرمایه گذاری و دیپلماسی غذایی از محوری ترین برنامه‌های این وزارتخانه است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی افزود: در آینده‌ای نزدیک رصدخانه داده و اطلاعات کشاورزی آغاز بکار می‌کند و در نتیجه آن همه سامانه های موجود در حوزه کشاورزی در یک سامانه تجمیع می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش هم اظهار داشت: به دلیل رضایت از عملکرد مطلوب رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  بنای تغییر او را نداشتیم ولی از آنجا که هر دولتی عوض می شود مطالباتی برای تغییر مدیران در جامعه ایجاد می شود لذا تن به این تغییر و تحولات می‌دهیم.

پیمان اسکندری طی حکمی از سوی سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان منصوب شد، وی پیش از این مدیریت تعاون روستایی استان را برعهده داشته است.

پیش از این محمد فرید سپری مسوولیت سازمان جهاد کشاورزی کردستان را بر عهده داشت که با اهدای لوح سپاسی از زحمات ۲ ساله او در این پست قدردانی شد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...