نسخه چاپی

واكنش دستگاه دیپلماسی عراق به هدف قرار گرفتن منطقه الخضراء

عکس خبري -واکنش دستگاه ديپلماسي عراق به هدف قرار گرفتن منطقه الخضراء

دستگاه دیپلماسی عراق بر تعهد خود به تامین امنیت و حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیك در بغداد تاكید كرد.

به گزارش نما، وزارت خارجه عراق به حمله دو شب قبل به منطقه الخضراء بغداد واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: هر اقدام بی ثبات کننده عراق به ویژه حمله راکتی به منطقه الخضراء در بغداد را به شدت محکوم می‌کنیم. مجددا بر تعهد خود به تامین امنیت و حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و اتخاذ همه تضمین‌ها برای تسهیل کار آنها بر اساس توافقنامه‌های بین المللی تاکید می‌کنیم.

وزارت امور خارجه عراق تاکید کرد که دولت اقداماتی را برای تعقیب مجرمان و مجازات آنها براساس قانون اتخاذ می‌کند.

وزارت خارجه عراق همچنین اشاره کرد که امنیت و ثبات عراق یک گزینه نیست بلکه روندی قطعی است که نقش حکومت در نهادهای آن و امنیت جامعه را نشان می‌دهد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از زخمی شدن یک دختر بچه و یک زن در حمله راکتی به منطقه الخضراء بغداد خبر داده بود.

از سوی دیگر ستاد عملیات بغداد در بیانیه ای اعلام کرد که خبر حمله به مقر ائتلاف «عزم» در منطقه «الیرموک» بغداد صحت ندارد.

در بیانیه ستاد عملیات بغداد که توسط واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق منتشر شده، آمده است: برخی شبکه های ارتباط جمعی و رسانه ها، خبری مبنی بر هدف قرار دادن یکی از مقرهای احزاب سیاسی در منطقه «الیرموک» در «الکرخ» منتشر کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: فرماندهی ستاد عملیات بغداد اعلام می‌کند که این خبر صحت ندارد و تنها به یکی از مقرهای احزاب در منطقه «الاعظمیه» حمله شده است.

ستاد عملیات بغداد در پایان تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی به فعالیت خود با روند بالایی برای انجام تحقیقات در این خصوص ادامه می‌دهند.

یکی از سران حزب دموکرات کردستان عراق از ترور جان به در برد

«مهدی عبدالکریم»، از سران حزب دموکرات کردستان عراق از ترور در بغداد جان به در برد.

یک منبع امنیتی گفت: گروهی مسلح مانع عبور خودروی حامل «مهدی عبدالکریم»، از سران حزب دموکرات کردستان عراق در جاده «قناة الجیش» شد. تیراندازی بین نیروهای حفاظت عبدالکریم و گروه مسلح رخ داد که تنها خسارت‌هایی به خودروها وارد شد. عبدالکریم از این حمله مسلحانه جان سالم به در برد.

دستگیری ۱۱ تروریست در الانبار

سازمان امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنابر داده‌های اطلاعاتی دقیق، نیروهای سازمان امنیت ملی عراق در مناطق مختلفی از استان الانبار، ۱۱ تروریست را براساس حکم قضایی دستگیر کردند. تروریست‌های دستگیر شده به عضویت در گروه تروریستی داعش و مشارکت در حمله به نیروهای امنیتی اعتراف کردند. تروریست‌های مذکور برای اتخاذ اقدامات لازم به طرف‌های ذیربط تحویل داده شدند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

شمار پایگاه‌های نظامی ترکیه در اقلیم

«غیاث السورچی»، مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق در استان نینوا، اعلام کرد که ارتش ترکیه دارای ۲۰ پایگاه نظامی اصلی در اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: ترکیه در دیگر مناطق خارج از خاک اقلیم در کشور عراق نیز دارای پایگاه‌های نظامی است و در حال حاضر تعداد نیروهای حاضر در پایگاه نظامی ترکیه واقع در «بعشیقه» در استان نینوا، به بیش از ۷۰۰ نظامی می‌رسد.

السورچی گفت: تجهیزات و اقلام مورد نیاز برای این نیروها از طریق بالگرد تامین می‌شود؛ زیرا نظامیان ترکیه نمی‌توانند از راه های زمینی ملزومات خود را به پایگاه‌های نظامی خود منتقل کنند.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان اظهار داشت که نیروهای ترکیه نمی‌توانند آنچه را نیاز دارند از مراکز عراقی و اقلیم، خریداری کنند و از تردد در این مناطق به جز برای تحرکات و حملات نظامی خودداری می‌کنند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...