نسخه چاپی

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت و گو با نما:

در بخش مبارزه با رهاشدگی فضای مجازی خلا قانونی داریم

عکس خبري -درباره مبارزه با رهاشدگي فضاي مجازي خلا قانوني داريم

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینكه این قوانین - قوانین در زمینه فضای مجازی - در مجلس تصویب نشده، محاكم، دادستانی‌ها به عنوان مدعی العموم در برخورد با این پدیده در بسیاری از جاها دچار خلا قانونی هستند.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی نما، با اشاره به مقابله با رهاشدگی و لجام گسیختی فضای مجازی و ضرورت برخورد مسئولین با این موضوع، گفت: بحث رهاشدگی فضای مجازی مختص این هفته و آن هفته نیست و امسال و پارسال ندارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه حدود 25 سال است که اینترنت وارد کشور شده و هنوز قوانین مورد نیاز در این حوزه تصویب نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: به دلیل اینکه این قوانین - قوانین در زمینه فضای مجازی - در مجلس تصویب نشده، محاکم، دادستانی‌ها به عنوان مدعی العموم در برخورد با این پدیده در بسیاری از جاها دچار خلا قانونی هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: مجلس یازدهم به جد به این عرصه ورود کرده و انشالله بتواند قدم‌های خوبی را در بحث قانونمند کردن و ساماندهی فضای مجازی بردارد.

وی با بیان اینکه همه دلسوزان کشور نظامند کردن فضای مجازی را قبول دارند، بیان داشت: همه آنهایی که دلشان برای نظام، خانواده، کودکان و گروه های آسیب پذیر می‌تپد به این موضوع واقف‌اند که فضای مجازی دچار یک رها‌شدگی بوده و باید این فضا قانونمند شود.

این نماینده مجلس ادامه داد:حتما باید راه شدگی فضای مجازی اصلاح شود. البته بسیاری از دولت ها و کشورهای خارجی هم چنین قوانینی را دارند و این قوانین هم یک الی دو قانون نیست و برخی کشورها حتی 200 قانون در زمینه نحوه برخورد با عملکرد افراد در فضای مجازی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حتی بسیاری از کشورهای غربی با برنامه هایی از جمله فیس بوک و تلگرام مشکل دارند، بنابراین این بخش نیازمند اصلاح است و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...