نسخه چاپی

دستیار صوتی گوگل چه قابلیت‌هایی دارد؟

عکس خبري -دستيار صوتي گوگل چه قابليت‌هايي دارد؟

دستیار صوتی گوگل، یكی از ابزارهای كاربردی و البته خاص مجموعه بزرگ گوگل است كه برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شد و بعد از رونمایی به عنوان یك پیشرفت فوق العاده برای گوگل محسوب می شد.

به گزارش نما، دستیار صوتی گوگل (Google assistant)، یکی از ابزارهای کاربردی و البته خاص مجموعه بزرگ گوگل است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شد و بعد از رونمایی به عنوان یک پیشرفت فوق العاده برای گوگل محسوب می شد چرا که این یک ابزار کاربردی بود و توانایی این را داشت که دستورات صوتی را شناسایی و سپس انجام دهد. گوگل در طراحی و ساخت این ابزار هوش مصنوعی، علاوه بر سیستم عامل خود (اندروید) در طیف گسترده ای از لوازم الکترونیک اعم از یخچال ها، هدفون ها، بلندگوها، اتومبیل ها و.... استفاده کرده است.

اما در روزهای ابتدایی که این ابزار هوش مصنوعی رونمایی شد، به نام Google Now شناخته شده بود که برای فعال کردن آن باید "Ok google" می گفتید تا صدای شما توسط گوشی شناخته و سپس اجرا شود. این برنامه می توانست محل کار شما، جلسات روزانه، برنامه های سفر، تیم ورزشی مورد علاقه و ده ها موارد دیگر از شما را یاد بگیرد و در حافظه ذخیره خود ذخیره نماید. با این وجود گوگل در طی سال های اخیر برنامه Google now را به Googleassistant تغییر داد که هم از دستور صوتی و هم دستور تایپی پشتیبانی می کند.

با این وجود گوشی های اندرویدی بصورت پیش فرض به این قابلیت مجهز هستند و به همین دلیل کاربران گوشی های اندرویدی نیازی به نصب این ابزار ندارند. از این رو برای استفاده از این ابزار تنها کافی است که دکمه هوم گوشی (چه فیزیکی و چه غیرفیزیکی) را چند ثانیه نگه دارید و سپس از قسمت پائینی صفحه، پنجره ای اجرا خواهد شد که از این طریق Google assistant برای شما اجرا شده است.

قابلیت های دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل، دستورات صوتی یا متنی شما را بدون هر مشکلی انجام میدهد که برای استفاده از آن باید دست خود را بر روی دکمه هوم نگه دارید و سپس با گفتن OK Google و یا Hey Google آنرا فعال نمائید تا بتوانید دستورات خود را به دستیار صوتی گوگل بدهید. از این رو لازم به ذکر است تا بدانید که دستیار صوتی گوگل دقیقا چه کارهایی را می تواند انجام دهد. به همین دلیل در ادامه این بخش با قابلیت های مهم و کاربردی این ابزار آشنا خواهید شد؛

کنترل دستگاه ها و خانه هوشمند از هر نقطه ای از جهان

دسترسی به اطلاعات شخصی و کارهای روزمره

رزرو رستوران

وضعیت آب و هوا

تنظیم ساعت هشدار

کنترل موسیقی

جستجو عبارت مختلف در گوگل

دستور پخش در کروم کست

ارسال پیام متنی

تماس گرفتن با دوستان

یادآوری کارهایی که باید انجام دهید

دستور اجرای برنامه های گوشی

خواندن اعلان های موجود بر روی گوشی

ترجمه آنلاین عبارات مدنظر شما و...

بطور کلی دستیار صوتی گوگل یک ابزار هوش مصنوعی است که به مرور زمان شما را مورد شناسایی قرار میدهد و با جستجوهای مختلف شما در طول زمان، آگاهانه تر و هوشمندانه تر جستجو خواهد کرد. یکی از مهم ترین گزینه های بالا می توان به ترجمه آنلاین دستیار صوتی گوگل اشاره کرد. اما یک نکته بسیار جالب در این زمینه این است که این ابزار می تواند تبدیل به مترجم هوشمند همراه شما شود.

برای اینکه تبدیل به مترجم شما شود، عبارت "Hey Google, be my Spanish interpreter" را بگویید تا با گفتن جملات انگلیسی، بصورت آنلاین به زبان مورد علاقه شما ترجمه شود. توجه داشته باشید که بجای Spanish می توانید کشور مدنظر را خود جایگزین کنید. بی شک این ابزاری کاربردی برای آموزش زبان جدید برای شما خواهد بود.

آموزش استفاده از دستیار صوتی گوگل

همان گونه که در قسمت بالا گفته شد، برای اجرای دستیار صوتی گوگل باید انگشت خود را بر روی دکمه هوم نگه دارید و با گفتن OK Google و یا Hey Google می توانید آنرا فعال کنید. برای استفاده از آن ما تعدادی سوال را فراهم کرده ایم که یک سری سوال ابتدایی برای برنامه دستیار صوتی گوگل هستند و شما می توانید از این ترفند های دستیار صوتی گوگل در کارهای روزمره خود استفاده نمائید.

دستور اجرای برنامه ای در گوشی

برای اجرای برنامه ای که شما تصمیم دارید با استفاده از دستیار صوتی گوگل این اقدام را انجام دهید، ابتدا دکمه هوم را نگه دارید و سپس OK Google و یا Hey Google بگویید. برای مثال شما تصمیم به اجرای برنامه اینستاگرام در گوشی دارید. باید به google assistant این گونه بگوئید؛

همان گونه که در قسمت بالا گفته شد، شما می توانید دستیار صوتی خود را تبدیل به یک مترجم همراه کنید. این مترجم همیشه همراه شما می باشد و شما می توانید از آن بصورت رایگان استفاده کنید. برای اینکه مترجم شما شروع به کار خود کند باید عبارت زیر را برای دستیار صوتی گوگل بخوانید. توجه داشته باشید که بجای Spanish می توانید هر کشوری را بگوئید.

مشاهده وضعیت آب و هوا

برای اطلاع از وضعیت آب و هوا منطقه ای که در حال زندگی هستید، می توانید از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید. برای اینکه بتوانید آب هوای منطقه محل سکونت را مطلع شوید ابتدا لوکیشن گوشی را روشن کنید و سپس از طریق دکمه هوم وارد دستیار صوتی گوگل شوید و عبارت زیر را بگوئید؛ Today's weather

موارد بالا تنها چند مورد از قابلیت های دستیار صوتی گوگل هستند و ده ها سوال و پرسش هستند که شما می توانید از این ماشین هوش مصنوعی بپرسید. برای مثال شما می توانید هزاران سوال متفاوت را از این ابزار در موارد مختلف بپرسید که شما را به موتور جستجو گوگل منتقل خواهد کرد. از این رو این سرویس یک سرویس کاربردی است که می توانید در طول زندگی روزمره تاثیر بگذارد. همچنین شما می توانید با استفاده از این ابزار، اقدام به نوشتن پیغام و مشخص کردن نام گیرنده پیغام با صدای خودتان نمائید که این قابلیت تحسین برانگیز می باشد.

منبع:ایسکانیوز

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...