نسخه چاپی

به جهانبخش زمان بدهید

عکس خبري -به جهانبخش زمان بدهيد

پس از جذب جهانبخش، هواداران فاینورد بسیار خوشحال بودند و تصور می‌كردند او می‌تواند به این تیم برای موفقیت در فصل پیش‌رو كمك كند اما این بازیكن ایرانی تا اینجای فصل نتوانسته انتظارات را برآورده كند.

به گزارش نما، برای علیرضا جهانبخش، بازگشت به لیگ هلند تلاشی بود به‌منظور رسیدن به فرم مطلوب قبلی و شرایط ایده‌آل گذشته. او شروع خوبی در فاینورد داشت؛ اما در ادامه نتوانست این روند را ادامه دهد. وینگری که روزگاری عنوان آقای گل لیگ را به دست آورده بود و حالا فقط یک گل در اردویسه به ثمر رسانده است و این عملکرد نه‌چندان خوب باعث شده انتقاداتی از او در رسانه‌های هلندی صورت بگیرد. بااین‌حال با وجود اینکه در دیدار این هفته تیمش برابر ویتسه که با شکست فاینورد همراه بود، نمایش نسبتا خوبی داشت، اما هنوز هم سرمربی تیم از او کاملا راضی نیست و این را در نشست خبری پس از مسابقه نیز نشان داد.

آمار خوب بین فاینوردی‌ها

جهانبخش تصمیم گرفت پس از سه فصل تلاش برای اثبات توانایی‌هایش دوباره به هلند برگردد تا با توجه به شناختی که از این کشور و فوتبال در آنجا دارد و البته سطح پایین‌تری که از لیگ برتر جزیره دارد، دوباره روزهای خوبی را در فوتبالش تجربه کند، اما با گذشت نیمی از فصل هنوز نتوانسته به آنچه به‌دنبالش بود، دست پیدا کند. یکی از سایت‌های هواداری فاینورد به نام fr‌۱۲ در گزارشی از آمار و ارقام دیدار این تیم برابر ویتسه به بررسی عملکرد جهانبخش در این مسابقه نیز پرداخته است. این سایت در مطلب خود آورده: «دیدار خانگی فاینورد در این هفته لیگ هلند پایانی ناامیدکننده داشت و آنها برابر ویتسه مغلوب شدند. علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنانی بود که عملکرد قابل‌قبولی داشت. این برای نخستین‌بار در این فصل نیست که فاینورد برای ایجاد فرصت گلزنی برابر تیمی که بازی دفاعی و بسته ارائه می‌دهد به مشکل می‌خورد. حدود ۱۸ اقدام برای باز کردن دروازه حریف در این مسابقه برای تیم روتردامی ثبت شد اما تنها سه ضربه بازیکنان در چهارچوب قرار داشت. برای تیم میهمان این آمار ۵ از ۱۵ بود که نشان می‌دهد آنها شرایط بهتری داشتند. تساوی در این دیدار منطقی‌ترین و عادلانه‌ترین نتیجه بود؛ چراکه امید به گلزنی در تیم فاینورد ۱.۰۷ xG و برای ویتسه هم ۱.۰۶ xG بود که نشان می‌دهد بازی نزدیکی بین دو تیم بوده است. علیرضا جهانبخش در این بازی ۵ پاس کلیدی ارسال کرد که تنها ۲بار به بازیکن هدف رسید که بهترین آمار بین بازیکنان فاینورد محسوب می‌شود. جهانبخش در کارهای تهاجمی تلاش زیادی داشت تا بتواند تیمش را به گل برساند اما درنهایت توفیقی به دست نیاورد. بیشترین دقت پاس بین بازیکنان فاینورد را هم لاتشارل گیرترویدا داشت که ۹۳درصد پاس‌هایش به مقصد رسید و پس از او هم آرسنس، کوکچو و مالاسیا حضور داشتند.»

به جهانبخش زمان بدهید

دریبل و دوئل‌های موفق

این سایت در ادامه با اشاره به عملکرد جهانبخش در این مسابقه می‌نویسد: «بازی برابر ویتسه فرصت خوبی برای جهانبخش بود تا دوباره توانایی‌هایش را به رخ بکشد و نشان دهد که هنوز هم بازیکنی مهم و تاثیرگذار است. او به‌خصوص پس از اضافه شدن پاتریک والمارک به ترکیب این تیم یک رقیب جدی در پست وینگر راست دید که در این شرایط جایگاهش را در خطر می‌بیند. او در این بازی یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش در جریان مسابقه بود. پس از آرسنس و کوکچو بیشترین لمس توپ را در جریان بازی داشت که نشان می‌دهد یکی از بازیکنانی بوده که در حملات تیمش نقش زیادی ایفا کرده است. او قبلا هم در دیدارهای مختلف با پاس‌های خوبش بازیکنان فاینورد را صاحب فرصت گلزنی کرده بود که بیشتر این موقعیت‌ها از دست رفته و در همین بازی هم چندین ارسال او با بی‌دقتی مهاجمان به هدر رفت. البته یکی از ایرادهای بازی او این است که توپ زیادی لو می‌دهد و در دیدارهای اخیر ۳۱بار این اتفاق افتاده است که بیشترین آمار بین بازیکنان فاینورد محسوب می‌شود. در بررسی آمار او در مسابقه با ویتسه به بخش دریبل‌های موفق می‌رسید که در این زمینه هم جهانبخش یکی از بهترین‌ها بود و با ۸بار تلاش برای عبور از بازیکنان حریف بیشتر از هر بازیکن فاینورد اقدام به دریبل‌زنی کرده بود؛ البته تنها سه‌بار در این کار موفق شده بود. بااین‌حال بین بازیکنان فاینورد او در این بخش بهترین نمایش را ارائه کرده است. جالب اینکه در رده‌های بعدی پدرسون ۳ از ۵ و لینسن ۲ از ۴ تلاش موفق برای دریبل داشته‌اند. این وینگر ملی‌پوش ایرانی همچنین در دوئل رودررو با بازیکنان حریف هم بیشترین رویارویی را داشته و ۲۱بار در چنین موقعیتی قرار گرفته که در ۸مورد موفق بوده است. این هم بهترین آمار بین بازیکنان فاینورد محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که جهانبخش در این بازی توانسته تا حد زیادی وظایفش را به‌خوبی انجام دهد و در بسیاری از موارد از سایر هم‌تیمی‌هایش بهتر عمل کرده است. برتری او در این بخش حاکی از روحیه جنگندگی این بازیکن و تلاشش برای بازپس‌گیری توپ از حریف است. در این زمینه هم گیرترویدا با ۷ از ۱۳ دوئل موفق و لینسن با ۴ از ۱۲ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند که اختلاف نسبتا زیادی با آمار جهانبخش دارند.»

به جهانبخش زمان بدهید

با وجود همه این آمارهای خوب اما جهانبخش در این مسابقه نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد و البته در برخی صحنه‌ها بی‌دقتی‌های مهاجمان در ناکامی این تیم برای رسیدن به گل تساوی کاملا مشهود بود. سایت «fr-fans» در یک مطلب تحلیلی درباره شکست فاینورد برابر ویتسه آورده است: «جهانبخش تلاش زیادی داشته تا دوباره فرم خوبش را پیدا کند و به روزهای اوج برگردد. او بازیکنی است که نیاز به زمان دارد تا دوباره درخشش خود را آغاز کند. البته ما حدود ۵ ماه است که این حرف را می‌زنیم اما واقعا امیدواریم این دو بازیکن به‌زودی بتوانند مشکلات فاینورد در این بخش را حل کنند. فاینورد برای اینکه بتواند در کورس تیم‌های مدعی بالای جدول باقی بماند باید چند مسابقه بعدی خود را ببرد و حداقل تا پیش از تعطیلات زمستانی شرایط خود را بهتر کند. اتفاقی که فعلا رخ نداده و آنها سال جدید را با ناکامی آغاز کرده‌اند.»

شادی عجیب پس از بلاک‌شوت

سایت دانمارکی «تیپ‌سبلادت» هم در مطلبی به واکنش یکی از کارشناسان این کشور درباره عملکرد این وینگر ایرانی پرداخته و نوشته است: «این بازیکن ۲۸ساله در یک صحنه دیدار برابر ویتسه که با شکست فاینورد همراه بود پس از اینکه شوت بازیکن حریف را بلاک کرد و مانع از گلزنی دوباره حریف شد، شادی جالبی انجام داد و فریادهایش به‌خوبی موقعیتی را که در آن قرار گرفته، نشان می‌دهد.» کنت پرز، بازیکن سابق تیم ملی دانمارک که در تلویزیون هلند به‌عنوان کارشناس فعالیت دارد، در این‌باره می‌گوید: «وقتی فریادهای این بازیکن را دیدم اول فکر کردم گل زده است. این واکنشی است که معمولا مدافعان در چنین صحنه‌هایی دارند اما باید شرایط او را نیز درنظر گرفت تا معنای این واکنش را به‌خوبی فهمید. او تا جایی که یادم هست حدود ۱۷ گل در فصل آخری که در آلکمار حضور داشت، به ثمر رساند و حالا در این فصل تنها به‌دلیل یک بلاک موفق اینچنین خوشحالی می‌کند. به نظرم او باید این موضوعات را فراموش کرده و تمرکزش را روی گلزنی و خروج از شرایط کنونی قرار دهد. جهانبخش اگر بتواند روند قبلی خود را به دست آورد و دوباره در مسیر گلزنی قرار گیرد شرایط بسیار بهتری در لیگ و تیمش پیدا می‌کند و از این فشار خارج خواهد شد.»

به جهانبخش زمان بدهید

جهانبخش در رقابت‌های مقدماتی لیگ کنفرانس اروپا توانست عملکرد خوبی داشته باشد و چند گل هم به ثمر رساند؛ اما وقتی وارد رقابت‌های لیگ شد کمتر توانست در تیمش تاثیرگذار باشد و حتی در برخی دیدارها نیمکت‌نشین شد. بااین‌حال شاید سال ۲۰۲۲ برای او آغازی دوباره در این تیم باشد و با توجه به اینکه در نخستین بازی خود در سال جدید میلادی توانست عملکرد جالب‌توجهی داشته باشد احتمالا بیشتر از قبل اعتماد آرنه اسلات، سرمربی فاینورد را خواهد داشت. سایت فوتبال پرمیر هلند در گزارشی از بازیکنانی که نیم‌فصل نخست ناموفقی را در لیگ این کشور داشته‌اند، نام علیرضا جهانبخش را آورده و درباره او نوشته است: «وقتی فاینورد خبر جذب جهانبخش را اعلام کرد، هواداران این تیم بسیار هیجان‌زده و خوشحال بودند؛ چراکه شناخت خوبی از این بازیکن داشتند و تصور می‌کردند او می‌تواند به این تیم برای موفقیت در فصل پیش‌رو کمک کند اما این بازیکن ایرانی تا اینجای فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند. گل‌ها و پاس گل‌هایی که او پیش از این بارها داده بود، در این فصل زیاد دیده نشد و به همین دلیل فاینورد به فکر خرید رقیبی برای او افتاد و پاتریک والمارک را به خدمت گرفت. این اتفاق برای آینده او چندان خوب نیست و باید هرچه زودتر خود را در وضعیت بهتری قرار دهد.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...