نسخه چاپی

اقدام سرمربی تاتنهام به نفع جهانبخش

عکس خبري -اقدام سرمربي تاتنهام به نفع جهانبخش

سون هیونگ‌مین بدون‌شك بهترین لژیونر كنونی فوتبال آسیا محسوب می‌شود و به‌خصوص در این فصل در بهترین شرایط فوتبالی‌اش قرار دارد.

به گزارش نما، سون هیونگ‌مین بدون‌شک بهترین لژیونر کنونی فوتبال آسیا محسوب می‌شود و به‌خصوص در این فصل در بهترین شرایط فوتبالی‌اش قرار دارد. این ستاره کره‌ای که هفتمین فصل حضورش در لیگ برتر جزیره و در ترکیب تاتنهام را سپری می‌کند، برای نخستین‌بار در این مدت توانسته از رکورد ۲۰ گل‌ زده در فوتبال انگلیس عبور کند و درخشش او در دیدار پنجشنبه‌شب تیمش برابر آرسنال در دربی شمال لندن سبب شد تا هم خودش به یک‌قدمی محمد صلاح درصدر جدول آقای گل‌های لیگ انگلیس برسد و هم اسپرز فاصله‌اش با تیم همشهری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را به یک امتیاز برساند. سون در این بازی یک پنالتی گرفت و گل سوم تیمش را زد تا برد تاتنهام در این بازی قطعی شود.

این گل او را به رکورد دیگری هم رساند و حالا درکنار علیرضا جهانبخش تنها بازیکنان آسیایی هستند که درطول یک فصل در لیگ‌های بزرگ اروپایی توانسته‌اند ۲۱ گل به ثمر برسانند. البته سون هنوز دو بازی دیگر فرصت دارد تا هم این رکورد را بهتر کند و هم صلاح را پشت‌سر گذاشته تا نخستین بازیکن این قاره باشد که در ۵ لیگ معتبر اروپایی عنوان آقای گلی را تصاحب می‌کند. البته اگر حرکت محتاطانه آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی تاتنهام در این مسابقه نبود، شاید سون در همین بازی می‌توانست به این دستاورد مهم برسد. در دقیقه ۷۲ و درحالی که مرد کره‌ای برای رسیدن به‌عنوان آقای گلی با ‌انگیزه زیادی تلاش می‌کرد، کونته تصمیم گرفت او را برای دو بازی آخر تیمش در لیگ حفظ کند و به همین دلیل او را تعویض کرد. این اتفاق برای سون عجیب و دور از انتظار بود و چهره‌اش به وضوح نشان می‌داد که از این تصمیم اصلا راضی نیست. البته این ستاره کره‌ای بعد از بازی گفت که از این اتفاق عصبانی نبوده و فقط کمی ناامید شده است.

سایت دونگا کره‌جنوبی درباره وضعیت سون در لیگ جزیره می‌نویسد: «سون حالا رکورددار بیشترین گلزنی یک بازیکن کره‌ای و آسیایی در لیگ‌های معتبر اروپایی است و توانسته این رکورد را که پیش از این دراختیار چابوم گان بود، در اختیار بگیرد. او حالا درکنار علیرضا جهانبخش مشترکا بیشترین گل‌زده در لیگ‌های اروپایی توسط بازیکنان آسیایی را در اختیار دارد. وینگر ایرانی زمانی‌که در آلکمار هلند بازی می‌کرد توانست ۲۱ گل بزند و آقای گل این مسابقات شد و حالا سون با یک گل دیگر در دو بازی بعدی تاتنهام می‌تواند این رکورد را پشت‌سر بگذارد.»

تاتنهام در دو هفته پایانی لیگ باید به مصاف تیم‌های پایین‌ جدولی برنلی و نوریچ برود که به نظر می‌رسد سون فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل‌های خود در این دو بازی خواهد داشت.
منبع: روزنامه فرهیختگان

۱۴۰۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...