نسخه چاپی

موضع‌گیری عجیب وزارت خارجه عراق درباره عملیات یمنی‌ها در امارات

عکس خبري -موضع‌گيري عجيب وزارت خارجه عراق درباره عمليات يمني‌ها در امارات

وزارت خارجه عراق در یك موضع گیری عجیب پیرامون عملیات یمنی ها در امارات، این عملیات را محكوم كرد!

به گزارش نمابه نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در واکنش به عملیات روز گذشته یمنی‌ها در عمق خاک امارات موضع عجیبی را اتخاذ کرده است. این وزارتخانه در همین ارتباط یک پست توئیتری منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، در پست توئیتری وزارت خارجه عراق آمده است که این وزارتخانه حمله به منطقه صنعتی مصفح امارات را محکوم می‌کند! وزارت خارجه عراق عنوان کرده است: ما با هرگونه تجاوز به حاکمیت کشورها و افزایش تنش در خاورمیانه مخالف هستیم!

موضع‌گیری عجیب وزارت خارجه عراق درباره عملیات یمنی‌ها در امارات

این درحالی است که اغلب گروه‌های عراقی ضمن ستودن عملیات نظامی یمنی‌ها در عمق خاک امارات، به ابوظبی درباره تداوم مداخلات خود در منطقه هشدار داده اند. در همین راستا، «ابوعلی عسگری» مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق در توئیتی حمله به اهداف امارات در فرودگاه ابوظبی را به مجاهدان یمنی تبریک گفت.

وی تاکید کرد: حاکمان امارات در زمین ظلم و فساد کردند و هیچ جنایتی زشت‌تر از کشتار کودکان و بی گناهان برای تحقق اهداف صهیونیسم نیست. این شخصیت عراقی گفت که مقاومت حق مردم مستضعف است تا جلوی کشتار فرزندان و نابودی کشورهای خود را بگیرند. ابوعلی عسگری تاکید کرد که حملات یمنی‌ها تاج و تخت امارات را به لرزه درآورد.

از سوی دیگر، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق به حمله ارتش یمن به عمق امارات متحده عربی واکنش نشان داد. «قیس الخزعلی» در بیانیه‌ای گفت: به برادران مظلوم در یمن پایداری و عزت، کسانی که از کشور و ملت خود در مقابل تجاوزی ظالمانه از سوی یک ائتلاف ظالم که خون کودکان، زنان و کهنسالانشان را می‌ریزد، دفاع می‌کنند تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: حاکمان امارات ید طولایی در این تجاوز دارند. این پیشرفت عظیم در قدرت بازدارندگی و این روحیه انقلابی را که علیرغم تمام مشکلات و با وجود هجمه نیروهای شرارت و رذالت شکست ناپذیر است، تبریک می‌گوئیم.

الخزعلی ادامه داد: به آنها می‌گوئیم که شما مصداق فرمایش خداوند متعال مبنی بر «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» هستیم. مرحبا بر شما ای انصارالله و با قدرت خداوند قادر و متعال همواره پیروز باشید.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در عین حال به حاکمان امارات که با صهیونیست‌ها سازش کرده اند درباره تداوم دخالت در امور عراق و فتنه انگیزی و تفرقه افکنی بین مردم عراق هشدار داد.

الخزعلی افزود: ما به آنها می‌گوئیم که عراقی‌ها سربلند و سرافراز هستند و به شما و غیر شما اجازه ندادند و نخواهند داد که به حاکمیت، امنیت و صلح داخلی در عراق تعرض نموده و آن را مورد تهدید قرار دهید.

گفتنی است، منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات خبر دادند. به دنبال وقوع انفجار مذکور آتش سوزی گسترده‌ای در منطقه المصفح به وقوع پیوست. المصفح یک منطقه صنعتی است که در جنوب غرب شهر «ابوظبی» امارات واقع شده است. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن همزمان با وقوع انفجار در ابوظبی امارات اعلام کرد: در یک عملیات راهبردی عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...