نسخه چاپی

دستگیری 5 سوداگر مرگ و كشف 858 كیلومواد افیونی درسیستان وبلوچستان

عکس خبري -دستگيري 5 سوداگر مرگ و کشف 858 کيلومواد افيوني درسيستان وبلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از كشف ۸۵۸ كیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه تكاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

به گزارش نما، سردار احمد طاهری گفت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ هایی از فعالیت یک باند حرفه ای و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی که قصد انتقال ۲ محموله مواد مخدر از شهرستان های مهرستان و ایرانشهر به مرکز کشور را داشتند، مطلع و موضوع را به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های مذکور اطلاع دادند.
وی گفت: در این رابطه ظهر دیروز مأموران انتظامی شهرستان مهرستان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی روستای هیز آباد مهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت کوهستان های اطراف فرار کردند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۴ نفر از قاچاقچیان فراری دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیف شده از آنها مقدار ۲۴۶ کیلو گرم مواد افیونی کشف شد.
سردار طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایرانشهر نیز، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله یک دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه پژو ۴۰۵حوالی منطقه چاه گیجی دلگان در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروهای حامل مواد و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه فرارکردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات، مأموران انتظامی ضمن دستگیری یکی از قاچاقچیان در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها، ۶۱۲ کیلو و ۳۶۰ گرم انواع مواد افیونی را کشف کردند.
سردار طاهری تاکید کرد : در نتیجه انهدام هر۲ تیم این باند سازمان یافته در مجموع یک ۸۵۸ کیلو و ۳۶۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۵۷۳ کیلو ۴۴۰ گرم تریاک و ۲۸۴ کیلو ۹۲۰ گرم حشیش کشف شده است .

منبع:برنا

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...